تبیین سیاست های برنامه جوانی جمعیت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر

نشستی با حضور کارشناس سپاه پاسداران و کارکنان ستادی شبکه بهداشت و درمان با هدف هماهنگی اجرای برنامه‌های مرتبط با صیانت از جمعیت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) ازفارس ، سرپرست این مجموعه با اشاره به روند تغییرات جمعیتی در کشور و شهرستان بر جلب حمایت فرمانداری ها و سایر دستگاه ها در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی، برگزاری جلسات بین بخشی، ظرفیت‌سازی و آموزش مداوم کارکنان در خصوص برنامه های صیانت از جمعیت و باروری سالم تأکید نمود.
مهندس «هادی اکبری» در تبیین طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، با بیان اینکه رشد جمعیت کارآفرین بستر تمدن‌آفرینی است، اظهار کرد: این مساله در همه دوره‌های تاریخی مقوله‌ای بسیار راهبردی و استراتژیک است، طوریکه جوامعی با جمعیتی پرشمار و کاراتر قدرت بیشتری نسبت به جوامع پیرامونی خود داشته است.
او افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید و در سیاست‌های ابلاغی مطرح کردند باید به سمت سبک زندگی ایرانی-اسلامی حرکت کنیم که برگرفته از فطرت انسانی است.
او با اشاره به تاکید مداوم مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ فرزندآوری و تکثیر نسل جوان، افزود: بدون داشتن جمعیت متناسب در کشور امکان توسعه پایدار وجود ندارد چرا که جمعیت، نیروی مولد را به عنوان محور توسعه به بدنه جامعه تزریق می‌کند.
در ادامه حجه الاسلام «مجید فولادی» کارشناس سپاه پاسدارن اسلامی و استاد حوزه علمیه قم با پرداختن به میزان سقط های غیر قانونی در طول سال گفت: بر اساس تحلیل های آماری بخش بزرگی از سقط های غیر قانونی قابل پیشگیری می باشد که نقش مجموعه سلامت در این امر تاثیر گذار خواهد بود.
این کارشناس فعال در حوزه جوانی جمعیت افزود: با توجه به نظریات مربوط به کاهش باروری که بسیاری از آنها به دفعات در تحقیقات انجام شده در کشور نیز مورد تأیید قرار گرفته اند، برای سیاست‌گذاری در مورد افزایش فرزندآوری می بایست اقداماتی در زمینه بر طرف کردن میزان بیکاری جوانان و نا امنی های اقتصادی، کاهش بار اقتصادی هزینه پرورش فرزندان، فرهنگ سازی جهت ساده زیستی و کاهش تجمل گرایی و مهمتر از همه فرهنگ سازی برای بر طرف کردن نابرابری های جنسیتی در سطح خانواده به عمل آید.
خبرنگار: جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha