حضور در محافل و دورهمی زمینه ابتلا به سویه جدید کرونا را فراهم می کند

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: سویه جدید کرونا میزان ابتلای بسیار بالایی دارد به نحوی که هر یک فرد بیمار 18 نفر را بیمار می کند بنابراین حضور در محافل و دورهمی ها، زمینه ابتلا به سویه جدید کرونا را فراهم می کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد حسن درخشان،  با اشاره به اینکه 42 مرکز منتخب کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمت بیماران احتمالی کرونا است که از این تعداد 24 مرکز در مشهد و 18 مرکز در شهرستانها است، خاطر نشان کرد: در این مراکز، خدمات سرپایی درمانی و تست پی سی آر به صورت رایگان برای بیماران انجام می شود.

وی تاکید کرد: بیماران کرونا باید خود قرنطینگی را به خوبی اجرا کنند و در صورت رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی می توانند ، ویروس را به تعداد زیادی از افراد انتقال دهند.  

دکتر درخشان با بیان اینکه 19 درمانگاه بخش خصوصی در مشهد نیز در مسیر خدمت رسانی سطح یک فعال هستند، گفت:  درحال حاضر حدود 50 تا 60 درصد موارد تست بیماران سرپایی که به مراکز منتخب کرونا مراجعه می کنند، مثبت می شود. 

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردم استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون را باید جدی بگیرند زیرا در غیر این صورت با حجم بالای بیماران احتمالی پیک جدید، ما شاهد بیمارانی خواهیم بود که نیاز به خدمات درمانی ویژه دارند، تصریح کرد: این سویه در قیاس با تمام سویه های کرونا میزان شیوع بسیار بالاتری دارد به نحوی که می تواند به سرعت در جمع کثیری منتشر شود بنابراین دورهمی ها نیز باید در این مدت مدیریت شده باشد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی در مراکز جامع خدمات سلامت شهر و روستا انجام می شود و از عموم مردم درخواست می کنیم برای تکمیل واکسیناسیون خود حتما به این مراکز مراجعه کنند، گفت: امیدواریم با تکمیل واکسیناسیون و استفاده مستمر از ماسک شاهد کاهش بیماری در سطح جامعه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha