ابلاغ دورکاری کارمندان و مصوبات جدید کرونایی در استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی، دورکاری در ادارات شامل سه گروه افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ ای و مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی در ستاد استانی مدیریت کرونا مورخ اول مرداد ماه که در محل استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به وضعیت قرمز ۱۳ شهرستان در استان کرمان، گفت: شهرستان‌ های رودبار جنوب، ارزوئیه، کهنوج و راور در وضعیت نارنجی و شهرستان‌ های فهرج، ریگان، نرماشیر، فاریاب، رفسنجان و انار در وضعیت زرد هستند.


وی با بیان اینکه با توجه به روند هفته‌ های اخیر پیش‌ بینی ‌می‌ شود، نقشه کرونایی استان کرمان قرمزتر شود، اظهار داشت: در حوزه شیوه‌ نامه‌ ها، دستورالعمل‌ ها و مصوبات، تصمیم‌ گیری‌ های خوبی صورت گرفته و تجربه دوره‌ های گذشته نیز هست، اما باید بر نظارت و اجرا تاکید شود.


 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مصوبات قبل در طرح مدیریت هوشمند ناظر بر اصناف، ادارات، ترددها، محیط‌ های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در قرارگاه نظارتی، عملیاتی و اجرایی می‌کنیم و در هفته آینده گزارش دستگاه‌ ها را در خصوص اجرای طرح در سطح ستاد کرونا دریافت خواهیم کرد.


جلالی ابراز داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی، دورکاری در ادارات شامل سه گروه افراد بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ ای و مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال است که به دستگاه‌ ها ابلاغ شده است.


وی تصریح کرد: توصیه اکید ما بر برگزاری برنامه‌ ها، تجمعات و مناسبت‌ ها در مکان‌ های باز است و در محیط بسته تنها با رعایت فاصله‌ گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و مدت زمان ۹۰ دقیقه با ظرفیت ۳۰ درصد مکان برگزاری امکان‌ پذیر است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در خصوص کلاس‌ های اوقات فراغت، دستورالعمل توسط اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل جوانان آماده شده و از طریق قرارگاه استانی به تمام دستگاه‌ ها ابلاغ خواهد شد.


جلالی ادامه داد: مهمترین اقدام در حوزه پیشگیری تکمیل واکسیناسیون است و لذا واکسیناسیون خانه به خانه طرح شهید سلیمانی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بسیج پیگیری می‌ شود.


وی اظهار داشت: هم‌ استانی‌ ها حتما واکسن کرونا و دز یادآور را تزریق کنند، که مهم ترین و موثرترین راه پیشگیری از کرونا همین واکسیناسیون است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha