بروز نقص فنی در دستگاه پیش سردکن کشتارگاه سیرجان

معاونت خدمات شهری شهرداری سیرجان گفت: در پی وارد مدار نشدن موتور پیش سردکن کشتارگاه صنعتی سیرجان بیش از ۱۲ تن گوشت دام سبک و سنگین در آزمایشگاه مرکز استان در معرض آزمایش است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ تورج صادقی گفت: به علت نوسانات برق و فشار روغن، یکی از موتورهای دستگاه پیش سردکن کشتارگاه صنعتی سیرجان وارد مدار نشد و باعث افزایش دمای سردخانه تا ۱۵درجه سانتیگراد شد.

وی افزود: برای اطمینان از سلامتی گوشت ها و حساسیت موضوع، اداره دامپزشکی سیرجان لاشه های گوسفندی را بسته بندی و فریز و گوشت لاشه های گاوی هم با نمونه برداری به سردخانه دیگری منتقل شدند تا نتیجه آزمایش و صحت و سقم آن با درستی مشخص کند.

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان، با اشاره به اینکه هم اکنون این پیش سردکن در وضعیت مطلوبی است و هیچ گونه مشکلی ندارد، تصریح کرد: طبق روال عادی فروشگاه ها گوشت مورد نیاز مردم را توزیع می کنند، اما توصیه می شود قصابان شهرستان نیز بر اساس ظرفیت فروش روزانه خود کشتار کنند، تا گوشت مورد نیاز مشتری به صورت تازه در اختیار آنان قرار گیرد.

صادقی گفت: دام کشتار شده بیمه است و در صورتی که برای این گوشت ها مشکلی ایجاد شود بیمه خسارت آن را پرداخت می کند.

دکتر علیرضا زینلی رییس اداره دامپزشکی سیرجان هم با بیان اینکه برای از بین بردن ویروس های موجود مانند تب کریمه کنگو، گوشت دام را ۲۴ ساعت در پیش سرد کن قرار داده و پس از آن، قبل از عرضه از دو جهت ظاهری (رنگ، بو) و دمای عمق؛ گوشت را مورد بررسی قرار می دهیم، گفت: حدود ۱۲ تُن گوشت کشتار روز جمعه که در دستگاه پیش سرد نگهداری می شد، همکاران ما با توجه به چک کردن دمای محیط پیش سرد، به دمای عمق محصول و خواص اُرگانولپتیک به گوشت ها مشکوک شده؛ که نمونه برداری لازم صورت پذیرفت و اجازه توزیع گوشت بین مردم داده نشد.

وی افزود: تمامی گوشت ها پس از نمونه گیری، بارگیری و به یک شرکت بسته بندی برای انجماد ارسال شد که در صورت سالم بودن صد درصدی این گوشت ها به بازار مصرف بر می گردند.

رئیس دامپزشکی سیرجان عنوان کرد: نمونه های گرفته شده به آزمایشگاه مرجع در اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده که قریب به یک هفته زمان می برد تا نتیجه نهایی حاصل شود و مردم مطمئن باشند که سلامتی شان برای ما یک امر حتمی و ضروری است و بر اساس نتیجه آزمایش این گوشت ها معدوم و یا به مصارف صنعتی می رسند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha