تلاش در جهت نهادینه کردن صلح و سازش از برنامه‌ های اصلی دستگاه قضایی است

رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب از پایان اختلاف و درگیری بین سه طایفه در این شهرستان که سال‌ ها به طول انجامیده بود، خبر داد و گفت: از جمله برنامه های مهم دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد فرجام طاهری در حاشیه این مراسم, با بیان اینکه تلاش در جهت نهادینه کردن امر خداپسندانه صلح و سازش از برنامه‌ های اصلی دستگاه قضایی است، گفت: با ورود دستگاه قضایی سه طایفه در شهرستان رودبار جنوب به صلح و سازش رسیدند.

وی با بیان این مطلب در ادامه، افزود: در پی درگیری و اختلافات بوجود آمده بین سه طایفه مشهور بامری، رئیسی و فرامرزی در شهرستان رودبار جنوب که قریب به ۴ سال طول کشید، این دستگاه در راستای پیشگیری از وقوع به موضوع ورود پیدا کرد.


رئیس دادگستری رودبار جنوب تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته و میانجیگری امام جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامی، سپاه و ریش سفیدان شهرستان، سرانجام اختلافات بین این سه طایفه به صلح و آشتی منجر شد و سران و متنفذین این سه طایفه بزرگ در جنوب استان با توکل به خداوند متعال میثاق نامه صلح و دوستی را امضا نمودند.

طاهری گفت: امید است با عنایت خداوند همواره شاهد جشن‌ های برادری و اخوت باشیم و از همه کسانی که در حل و فصل اختلافات این سه طایفه تلاش کردند قدردانی می‌ کنیم.

وی نبود اختلاف و وجود امنیت را باعث رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال دانست و گفت: در فضای امن است که رغبت سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی و فرصت‌های اشتغال فراهم می‌ شود.

رییس دادگستری رودبار جنوب ضمن تقدیر تشکر از روحیه گذشت طوایف و همت و پیگیری همه کسانی که برای این عمل خداپسندانه تلاش نمودند، گفت: در این منطقه ظرفیت صلح و سازش و حل و فصل اختلافات از طریق سران طوایف به خوبی ممکن است.

گفتنی است؛ این جلسه در محل مصلی شهرستان رودبار با حضور رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، امام جمعه موقت، فرماندار و جمعی ازمسئولان و مردم برگزار گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha