ورود دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع موانع پیش روی تولید

رئیس کل دادگستری استان کرمان طی بازدید از تمامی خطوط کارخانجات فاستونی آسیا واقع در شهر کرمان؛ از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات این کارخانجات قرار گرفت و گفت: دستگاه قضا با جدیت به دنبال شناسایی و رفع مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان در راستای حمایت قضایی از تولید، به مدت بیش از ۳ ساعت ضمن بازدید از تمامی خطوط کارخانجات فاستونی آسیا واقع در شهر کرمان، از نزدیک در جریان روند تولید و نیز مشکلات این کارخانجات قرار گرفتند.

وی در حاشیه این بازدید بیان کرد: کارخانه نساجی آسیا پتانسیل تولید بخش قابل توجهی از پارچه مورد نیاز استان را دارد؛ که ماهانه حدود ۶٠ هزار متر مربع پارچه فاستونی با مارک آسیا تولید می‌ کند و در صورت حمایت واحدهای صنعتی استان و تهیه نیازمندی‌ های خود از این کارخانه، ظرفیت تولیدی آن به ١٠٠ هزار متر مربع در ماه و حتی بیش از آن افزایش می‌ یابد.

رئیس دستگاه قضایی استان کرمان بیان کرد: دستگاه قضا با جدیت به دنبال شناسایی و رفع مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی است؛ تا بتوانند با قدرت در چرخه تولید فعالیت کنند.

مهم‌ ترین مسئله کنونی کارخانه نساجی ضرورت نوسازی ماشین آلات است

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی مهم‌ ترین مسئله کنونی کارخانه نساجی را ضرورت نوسازی ماشین آلات خطوط تولید دانست و اظهار کرد: قطعاً فرآیند تولید در کیفیت پارچه مؤثر است و این کارخانه باید با بروز رسانی ماشین آلات، کالاهای تولیدی را به لحاظ کمی و کیفی قابل رقابت با کالاهای خارجی کند و کیفیت پارچه مورد تأیید تمام تولید کنندگان البسه و پارچه در داخل و خارج از استان و حتی در عرصه‌های بین‌ المللی واقع شود.

وی با اشاره به منویات و فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضاییه برحل مشکلات واحدهای صنعتی و رونق تولید؛ عنوان کرد: عمده مشکل این واحد تولیدی عدم نقدینگی لازم است؛ که متأسفانه با یک سوم ظرفیت فعلی خود و با ١۵٠ نیرو به صورت سه شیفت در شبانه روز در حال فعالیت است و ضرورت دارد؛ نهادهای مرتبط از جمله اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن استان از آن پشتیبانی و حمایت کنند، تا بتواند به تولید حداکثری خود برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اگر واحدهای صنعتی استان از این واحد تولیدی حمایت کنند و البسه مورد نیاز خود را از کارخانجات آسیا تامین کنند، در نتیجه این واحد تولیدی ظرفیت تولید خود را افزایش می‌ دهد و زمینه اشتغال نیروی کار بیشتری نیز فراهم می‌ شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: لازم است ماشین آلات این واحد تولیدی اورهال شود و ماشین آلات بروز با تکنولوژی جدید جایگزین شوند.

ورود دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع موانع پیش روی تولید

مشکلات ۶۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در پنج ماه ابتدایی سال ١۴٠٢ رسیدگی شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در بازدید از مجموعه کارخانجات فاستونی آسیا با اشاره به اینکه حمایت از تولید و اشتغال مهمترین رویکرد دستگاه قضا است، عنوان کرد: تلاش واحدهای تولیدی بسیار ارزشمند و جای تقدیر دارد چرا که ایجاد فرصت اشتغال نیاز امروز جامعه و اشتغالزایی نه تنها خدمت به جامعه بلکه کمک به دستگاه قضایی است.

مهدی بخشی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ضمن تشکیل ١۶٨ پرونده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و برگزاری ۴٣ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی، از بیکار شدن بالغ بر ٨ هزار و ٨١ کارگر جلوگیری و زمینه اشتغال ١ هزار و ٢۶۴ نیروی کار جدید نیز فراهم شده است؛ همچنین از تعطیلی ۴۴ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی جلوگیری بعمل آمد و ۴۵ واحد تولیدی نیز احیاء شد.

وی؛ یکی از اهداف قوه قضاییه را فعال سازی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی دانست و اظهار کرد: در پنج ماه ابتدایی سال ١۴٠٢ نیز با برگزاری ١۵ جلسه ستاد استانی با ٣٢ دستور کار و اخذ ٨۴ مصوبه و ٧ بازدید میدانی، به مشکلات ۶۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی رسیدگی شده است.

دادستان کرمان بیان کرد: ستاد اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با جدیت هر چه تمام‌ تر پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌ های اقتصادی است.

مهدی بخشی تأکید کرد: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با جدیت هر چه تمام‌ تر پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌ های اقتصادی است و مقرر شد مشکلات این کارخانه در کارگروه حقوقی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مطرح و جهت حل مشکلات آن تصمیم‌ گیری شود؛ چرا که عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، ایجاد مانع در جهت افزایش تولید است.

ورود دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع موانع پیش روی تولید

افزایش نرخ حامل‌ های انرژی و سوخت از چالش های پیش روی صنعت نساجی است

مدیر عامل کارخانجات فاستونی آسیا نیز تعداد اشتغال این کارخانه را ١۵٠ نفر عنوان و تصریح کرد: سالیانه حدود ٢ میلیون متر پارچه تولید و روانه بازار مصرف می‌ کند؛ که در صورت پشتیبانی و حمایت دستگاه‌ های مختلف و تخصیص ۶٠ میلیارد تومان جهت تجهیز دستگاه‌ها، این میزان از تولید سالیانه ۵ میلیون متر پارچه عبور خواهد کرد.

رضا بنی اسد؛ در ابتدا گزارشی از روند تولید این کارخانه در بخش‌های مختلف ریسندگی، بافندگی و رنگ رزی ارائه و اظهار کرد: متأسفانه ٩٠ درصد ماشین آلات فرسوده و برخی از آن‌ ها عمر ٣٠ ساله دارند؛ که برای خرید تجهیزات نو و بازسازی تجهیزات موجود نیاز به حمایت و پرداخت تسهیلات هستیم.

وی همچنین کمبود مواد اولیه، قاچاق و واردات بی‌ رویه، افزایش نرخ حامل‌ های انرژی و سوخت و کمبود نیروی انسانی را از دیگر چالش‌های پیش روی صنعت نساجی و افزایش بهره‌وری کارخانجات نساجی آسیا دانست و خاطرنشان کرد: از ارگان‌ ها و نهادهای استان تقاضا داریم؛ کالاهای مورد نیاز خود از جمله پارچه، نخ، فرش و ... را از این کارخانه تهیه کنند./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha