اجرای ۱۱۰ طرح آبخیزداری در جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان از اجرای ۱۱۰ طرح آبخیزداری و آبخوانداری در ۳۵ حوزه آبخیز جنوب کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمزه احمدی گفت: امسال طرح‌ های آبخیزداری در ۷ شهرستان جنوبی شامل ۳۵ حوزه آبخیز اجرایی می‌ شود و این طرح ها در قالب عملیات‌ های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی صورت می‌ گیرد و تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: طرح های آبخیزداری نقش مهمی در کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌ های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ ها و رواناب‌ های سطحی و مقابله با خشکسالی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ابراز داشت: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌ های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در ۵۰۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام شده و تلاش برای اجرای سالانه در اراضی دیگر ادامه خواهد داشت.

به گفته احمدی؛ ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری و ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه‌ های آبخیز و رتبه بندی آن‌ ها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه‌ های آبخیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha