تخلیه ۱۷ منطقه روستایی در رفسنجان به علت وقوع سیلاب

سرپرست فرمانداری رفسنجان با اشاره به شدت بارندگی و طغیان رودخانه ها از عصر دیروز، از تخلیه منازل ۱۷ روستای این شهرستان و اسکان مردم در حسینیه ثارالله و ورزشگاه تختی در مرکز این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین رضایی گفت: بارندگی از دو روز پیش در شهرستان آغاز شده و در این مدت زمان، بیشترین خسارت ها به زیر ساخت ها اعم از تخریب جاده، قطعی برق، آب و گاز در ۵ روستای داوران، اودرج، دره دُر، دره رنج و دره جوز بوده است.

وی ادامه داد: امّا از عصرروز گذشته، دوباره بارندگی‌ ها در این شهرستان آغاز شده و در سرچشمه شدت بارندگی ها بیشتر بود، که از آنجا آب به رفسنجان سرازیر شده و امکان ورود آب به مناطق مسکونی وجود دارد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان، بیان کرد: از اهالی ۱۷ روستا شامل مناطق کشکوئیه، عباس‌ آباد امین، شهرک عباس‌ آباد، بهجت‌ آباد، حسن‌ آباد نواب، احمد آباد عباس‌ خان، کوثر ریز معین، خالق آباد کشکوئیه، گلشن، دئفه رضوی، عبدالله آباد، سعید آباد شفیع‌ پور، محمد آباد میثم، ناصریه، شهرک سپاه، شهرک یادگار امام و شهرک جهاد می خواهیم که منازل خود را تخلیه کنند.

رضایی افزود: حسینیه ثارالله و ورزشگاه تختی در رفسنجان آماده اسکان این افراد خواهد بود و برای انتقال آن دسته از افرادی که با مشکل مواجه هستند نیروهای کمکی و امدادی در مناطق ذکر شده حضور دارند تا آن‌ ها را انتقال دهند.

وی عنوان کرد: مدارس ابن سینا، فاطمه الزهرا، هنرستان ابراهیمی و مسجد جامع در بخش کشکوئیه نیز جهت اسکان این افراد و همچنین مسافران در راه مانده اختصاص یافته است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل طغیان رودخانه و سیلاب؛ محور رفسنجان به انار و یزد در حوالی مسجد ابوالفضل و همچنین محور سرچشمه و جاده فرعی راویز مسدود شده است.

رضایی با اشاره به اینکه شدت بارندگی های دو روز آینده نسبت به روز گذشته زیاد خواهد بود، یادآور شد: روز گذشته بر اثر بارندگی ها و طغیان سیل در برخی مناطق زیر ساخت های آب، برق، گاز دچار خسارت شدند و مردم از این نعمت ها محروم ماندند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان، با تاکید بر اینکه مردم باید در دو روز آینده از رفتن به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و رودخانه ها به ویژه شاهزاده عباس و دره راگه پرهیز کنند، تاکید کرد: دامداران نیز دام های خود را در محل های سرپوشیده نگهداری کنند و از بردن در مراتع جلوگیری کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: در سرچشمه دو روز آینده بارش ها شدیدتر از روز گذشته خواهد بود و مردم باید مراقبت های لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha