رویداد استارت آپ ویکند گردشگری در کرمان برگزار می شود

مدیر کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان گفت: به زودی رویداد استارت‌ آپ ویکند گردشگری با مشارکت پارک علم و فناوری این استان در کرمان برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در نشست با مسئولان دانشگاه‌ های علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و همچنین پارک علم و فناوری استان کرمان، گفت: برنامه‌ های دو جانبه مراکز علمی و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی در استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی افزود: برگزاری دوره‌ های پودمانی مرمت و صنایع‌ دستی از مهر ماه امسال و رویدادهای شتاب و استارت‌ آپ‌ های گردشگری و صنایع‌ دستی را می‌توان جزء اولویت‌ های اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی و مراکز علمی این استان قرار داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان اظهار داشت: دانشجویان مرتبط برای شناسایی، مستند سازی و تهیه پرونده‌ های ثبتی در حوزه‌ های ملموس و نا ملموس همکاری می‌ کنند.

فعالی تصریح کرد: برگزاری دوره‌ های احیای مشاغل حوزه صنایع‌ دستی و رشته‌های هنری منسوخ شده و چاپ و نشر کتب و نشریات مرتبط با حوزه‌ های مختلف میراث‌ فرهنگی از جمله برنامه‌ های پیش رو برای سال‌ های آینده است.

وی از انجام پژوهش‌ های مشترک در زمینه قنات و گردشگری آب خبر داد و عنوان کرد: هدایت رساله‌ های مقطع دکتری در مسیر پژوهش‌ های مورد نیاز و کاربردی در ۳ حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از اولویت‌ های اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان است که به زودی اجرایی می‌ شود.

:مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان خاطر نشان کرد: همچنین هدایت ایده‌ ها در مسیر صحیح تجاری‌ سازی از طریق ارائه آموزش‌ های لازم و برگزاری دوره‌ های مرتبط در حوزه‌ های مختلف میراث‌ فرهنگی از دیگر برنامه‌ های مشترک اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی با دانشگاه‌ های مرتبط است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha