شورای عالی فناوری سلامت بستر سیاست‌گذاری کلان و یکپارچه است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: شورای عالی فناوری سلامت به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عالی‌ترین جایگاه سیاست‌گذاری در این حوزه است.

به گزارش گروه  بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر یونس پناهی با بیان این مطلب، افزود: ریاست شورای عالی سلامت را وزیر بهداشت بر عهده دارد و معاون تحقیقات و فناوری نیز نایب رییس آن خواهد بود.
وی شورای معین شورای عالی فناوری سلامت را به عنوان یک شورای تصمیم‌ساز یاد کرد و گفت: شورای معین متشکل از روسای کمیته‌های تخصصی است که طی چند ماه اخیر تشکیل شده و با تمام قوا به تعیین اولویت‌های حوزه تخصصی خود پرداخته‌اند تا مسیر فناوری سلامت کشور بر مبنای آن تعیین و هدایت شود.
 دکتر پناهی تاکید کرد: در جلسات شورای معین تمامی مصوبات و تصمیمات شورای عالی فناوری سلامت ساخته و پرداخته می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با بیان اینکه سه روش برای طرح مسئله در شورای عالی فناوری در نظر گرفته شده است، گفت: مسیر نخست کمیته‌های تخصصی هستند که هر یک مدل‌های مشخصی برای شناسایی نیازها و چالش‌ها و همینطور نحوه حمایت از حوزه تخصصی خود دارند و مسائل مربوطه را می توانند پس از اجماع نظر به شورای معین اعلام کنند.
دکتر پناهی مسیر دوم را دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: به این منظور کارگروهی با ریاست دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل شده است تا نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق این کارگروه جمع‌آوری و منعکس شود. مسیر سوم نیز نیازهایی است که در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جهت طرح در شورای عالی فناوری احصا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کمیته‌های تخصصی از تمام ظرفیت موجود در کشور باید استفاده کنند، گفت: هر کمیته در حوزه تخصصی خود نیازهای کشور را رصد کند و متناسب با آن اگر نهاد، سازمان و شرکتی توانایی تولید آن را دارد بررسی و پیشنهاد دهد. شناسایی و بیان مشکل باید به همراه راهکار و راه حل آن ارائه شود و باید سیاست‌گذاری کلان کشور در حوزه فناوری سلامت شکل گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha