نظارت های دامپزشکی در ماه محرم تشدید می شود

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از تشدید نظارت‌ های دامپزشکی کرمان در ماه محرم بویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آمنه زینلی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با سازماندهی تیم های ثابت و سیار نظارت بهداشتی ویژه ایام محرم، آماده خدمت رسانی به مردم است. 

وی افزود: بدین منظور تیم های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در سطح شهر و کشتارگاه‌ های دام شهرستان در ایام محرم در قالب ۴ تیم ثابت و ۲۱ تیم سیار، ۵ دامپزشک و ۱۸ بازرس نظارت بهداشتی به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر فعال می‌باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کشتار دام در منزل و معابر عمومی، علاوه بر افزایش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌ های مشترک به ویژه بیماری تب کریمه کنگو می‌ شود.

به گفته وی اولویت کشتار دام‌ های نذری در محل کشتارگاه‌ های شهرستان است و کشتارگاه‌ ها آمادگی لازم را برای پذیرش دام‌ های نذری و ذبح بهداشتی با نظارت ناظران بهداشتی و شرعی از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورا دارند.

زینلی تصریح کرد: بیماری های مشترک انسان و دام خصوصا بیماری تب کریمه کنگو اهمیت بالایی دارد و کلیه شهروندان و هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) بایستی دام‌ های مورد نیاز خود را  برای کشتار در کشتارگاه‌ های دام شهرستان از مکان‌ های مجاز عرضه دام زنده تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: رعایت فاصله ۲۴ ساعت از زمان ذبح دام تا مصرف لاشه و نگهداری آن در یخچال، علاوه بر افزایش کیفیت مصرفی، سبب جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری‌ های ویروسی از جمله تب کریمه کنگو  است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha