نام نویسی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کودک در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی استان کرمان

عضو هیات امنای مهدیه و مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه استان کرمان و نام نویسی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کودک برای حضور در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اکبر اسماعیل زاده گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی(ع) فردا بعد از دعای پرفیض ندبه در مهدیه مسجد صاحب الزمان(عج) کرمان برگزار و پیش بینی می شود حدود هشت هزار کودک طبق روال سال های گذشته در این همایش شرکت کنند.

وی اظهار داشت: سالانه بین پنج تا هشت هزار کودک زیر یک سال در همایش شیرخوارگان حسینی کرمان ثبت نام می کنند و امسال نیز این آئین با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

عضو هیات امنای مهدیه و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) کرمان با تاکید بر اینکه برخی از شرکت کنندگان در آیین شیرخوارگان حسینی بدون نام نویسی در این همایش مشارکت دارند، ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این همایش نام نویسی کرده اند و

وی با بیان اینکه کودکان بین ۶ ماه تا یک سال می توانند در همایش شیرخوارگان حسینی شرکت کنند، افزود: افراد می توانند برای دریافت لباس و تبرکی همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت ۶ عصر امروز به مسجد صاحب الزمان(عج) کرمان مراجعه کنند.

عضو هیات امنای مهدیه و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) کرمان آیین شیرخوارگان حسینی را صدای مظلومیت امام حسین(ع) در جهان دانست و اظهار داشت: این آیین پرچم مظلومیت امام حسین را بر افراشته است و لباس کودکان شیرخوارگان حسینی متحدالشکل است و پیشانی بند این کودکان نیز مزین به نام ذکر " یاصاحب الزمان(عج)" است.

اسماعیل زاده ادامه داد: این آئین در کرمان نیز در جوار مرقد سردار دلها برگزار می شود و نذرنامه ای در این آئین قرائت می شود که طی آن مادران، فرزندان خود را نذر قیام امام زمان (عج) خواهند کرد.

وی همایش شیرخوارگان حسینی را حرکتی جهانی معرفی و تصریح کرد: این آیین فارغ از مرز و بوم، قومیت، نژاد، آیین و مذهب برگزار می شود.

عضو هیات امنای مهدیه و مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) کرمان با تاکید بر اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی در پنج قاره جهان و تحت عنوان پنج هزار مراسم در پنج هزار نقطه جهان برگزار می شود گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به عنوان برگزار کننده این همایش است و در حقیقت پرچم مظلومیت امام حسین را با محوریت علی اصغر (ع) به عنوان مظلوم ترین شهید کربلا برافراشته است.

اسماعیل زاده گفت: همایش شیرخوارگان حسینی به نوعی پرچم صلح، آزادگی و مبارزه با ظلم و بی عدالتی است و این حرکت به دلیل جهان شمول بودنش فارغ از هر مذهب و دینی است و همه آنهایی که دل در گرو آزادگی و آزادیخواهی دارند در راستای قیام سیدالشهدا در آن مشارکت می کنند.

وی منبع تامین هزینه تهیه لباس های شیرخوارگان حسینی را کمک های مردمی عنوان و تصریح کرد: مهدیه صاحب الزمان (عج) مجموعه ای مردمی است و از خانواده ها برای ثبت نام و ارائه لباس شیرخوارگان حسینی وجهی دریافت نمی شود زیرا دوخت این البسه توسط خادمان و هزینه آن توسط خیران تامین می شود.

اسماعیل زاده از اهالی دیار کریمان برای حضور در آیین شیرخوارگان حسینی در مسجد صاحب الزمان (عج) دعوت کرد و گفت: این آیین بعد از قرائت دعای پرفیض ندبه در کرمان برگزار می شود.

وی به سایر اقدامات مهدیه مسجد صاحب الزمان در حاشیه برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: عیادت از خردسالان و کودکان بیمار در بیمارستان ها نیز در حاشیه برگزاری این همایش انجام می شود و در کنار آن برنامه ارائه بسته حمایت درمانی برای کودکانی که دچار بیماری های خاص هستند، تعریف شده است.

این خادم در خاتمه ضمن دعوت از اهالی دیار کریمان در این همایش، ابراز داشت: تعدادی از پزشکان کرمان نیز در راستای اجرای این طرح در قالب ویزیت رایگان بیماران مشارکت می کنند و این طرح در راستای طرح کمک های مومنانه مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha