اتحادیه های صنفی با تسهیل صدور مجوز، به اشتغال زایی و افزایش تولید کنند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با تسهیل روند صدور مجوز می توان ضمن اشتغالزایی به تولید داخلی نیز کمک نمود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مسلم مروجی فرد در جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف جنوب استان کرمان با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اظهار داشت: باید به این نامگذاری و مقوله اشتغالزایی و تولید توجه ویژه ای شود و در این راستا حرکت نمود.

وی بیان کرد: حوزه اصناف یکی از بزرگترین حوزه های زیر مجموعه اداره کل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان است، که می تواند ضمن ایجاد اشتغال، در زمینه تولید نیز می تواند کمک زیادی به اقتصاد کشور کند؛ لذا باید مشکلات این قشر از جامعه رفع گردد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه صدور مجوز توسط اتحایه های صنفی زمان بر است، تصریح کرد: همه اتحادیه های صنفی در راستای اجرای قانون فضای کسب و کار نسبت به صدور مجوز های کسب، تسهیل گری کنند و در صورت مشاهده تخلف از سوی هر یک از اتحادیه های صنفی، از طریق قانون برخورد خواهد شد.

مروجی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود می توان با تسهیل روند صدور مجوز توسط اتحایه های صنفی اشتغال زایی زیادی در حوزه اصناف ایجاد کرد.

وی افزود: کارگروه رفع موانع تولید جنوب استان کرمان هر هفته تشکیل می شود و تا کنون بسیاری از موانع و مشکلات تولید در این منطقه رفع شده است؛ لذا می شود از طریق این کار گروه، موانع و مشکلات واحدهای صنفی و تولیدی را نیز رفع نمود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در رابطه با آموزش و تامین نیروی کار توسط اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی برای مشاغلی که از بازار کار مناسبی در جنوب برخوردار هستند، تاکید کرد: اداره کل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان آمادگی هر نوع کمک مادی در برگزاری دوره های آموزشی و حمایت از تولید و اشتغالزایی را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha