انتقال آب شرب و صنعتی به راور از طریق خط دوم انتقال آب خلیج فارس

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خط دوم انتقال آب خلیج فارس به مشهد، گفت: طبق توافقاتی که با وزارت صمت صورت گرفته است قرار بر این شده که در مسیر انتقال این خط لوله، شهرستان راور هم از انتقال آب شرب و صنعتی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد رضا پورابراهیمی در جمع مردم راور، با بیان اینکه هر چه آب صنعت و شرب را جدا کنیم، ظرفیت آب کشاورزی خود به خود افزایش می یابد، گفت: در بحث قنوات و بهره برداری بهینه از آب موجود هم باید مدیریت کنیم و جهاد کشاورزی منابع خوبی برای اجرای سیستم آبیاری نوین گذاشته، اما هنوز دو سوم آبیاری در شهرستان راور غرقابی است که بخش عمده آب در این روش هدر می رود.

وی با اشاره به خط دوم انتقال آب خلیج فارس به خراسان، گفت: طبق توافقاتی که با وزارت صمت صورت گرفته است، قرار بر این شده که در مسیر انتقال خط دوم آب خلیج فارس به استان های خراسان، شهرستان راور هم در مسیر این خط لوله از انتقال آب شرب و صنعتی استفاده کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، تصریح کرد: پروژه بریکت سازی در کنار فولاد راور ۸۰ درصد پیشرفت داشته و برای ۸۰۰ نفر شامل ۳۰۰ نفر شغل جدید و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستیقم تا پایان سال در همین واحد صنعتی موقعیت شغلی ایجاد می شود.

پورابراهیمی ابراز کرد: عملیات ساخت کارخانه لاستیک فوق سنگین راور تمام شده و تا سه ماه دیگر عملیات ساخت سوله ها انجام می شود و این طرح بزرگی است که تا پایان سال عملیات خط اول به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از این طرح از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در زمینه اشتغال های فردی هم خوشخبتانه امسال سهمیه گرفتیم و کسانی که متقاضی دریافت وام خود اشتغالی با کارمزد ۴ درصد هستند، این امر در شهرستان راور اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان کرد: دو قطعه از مسیر کرمان – راور در گردنه خراسانی و حسین آماده است و امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان کرمان مصوباتی که در این زمینه و مسیر راور– دیهوک که مربوط به خراسان جنوبی است و کمک گرفتیم، نهایی و اجرا شود.

پورابراهیمی در خاتمه عنوان کرد: با توجه به همه مشکلات و نارسایی ها در بخش های مختلف در حوزه هایی که ما در مسائل اقتصادی به مردم تعهد دادیم، بخشی از اقدامات پیش می رود و نمونه آن را به مردم اعلام کردیم و هفته گذشته بعد از بازدید مناطق سیل زده، بازدید از مجموعه اقتصادی داشتیم و این خبر را اعلام می کنم ماموریتی مهم تر از حل مشکلات اقصادی، معیشتی و اشتغال جوانان نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha