حفاظت و آماده سازی کادر پرستاری برای خدمت رسانی در پیک هفتم کرونا

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیش از 20 مرکز واکسیناسیون کرونا برای کادر پرستاری فعال شده است تا زمینه حفاظت و آماده سازی نیروی پرستاری برای خدمت رسانی در پیک هفتم فراهم شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر صالح مقدم با بیان اینکه براساس مصوبات ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیریت پرستاری در دو زمینه اقدامات و مداخلات لازم را برنامه ریزی و شروع کرده است، خاطر نشان کرد: پس از فعال سازی مراکز واکسیناسیون کرونا برای پرسنل پرستاری و کادر درمان، خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی گروه های هدف روبرو شدیم که دز یادآور را دریافت کرده اند.

وی عنوان کرد: همچنین پیگیری بیشتر برای تامین وسایل ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی نظیر ماسک، گان، دستکش برای کادر پرستاری انجام شد، علاوه براین آماده باش نسبی در حوزه پرستاری برای ایجاد بخش های مراقبت از بیماران کووید با همه بیمارستانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی ایجاد شده است.

دکتر صالح مقدم با بیان اینکه همچنین متناسب با درصد تخت های تعیین شده کووید، پرسنل آموزش دیده که مهارت لازم را به لحاظ کار با بیماران عفونی و تنفسی و کرونایی داشته باشند در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: آمادگی برای توسعه تعداد تخت ها و فعال کردن حوزه کنترل عفونی برای ایمنی سازی بیمارستان و پرستاران از دیگر اقدامات این حوزه است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تیم های تنفسی مجدد فعال شده اند تا در صورت اینکه تعداد بیماران افزایش و نیاز به خدمات تخصصی ویژه بیشتر شد، پرستاران با آمادگی کامل و مهارتی لازم ارایه خدمت کنند، گفت: همچنین در بخش خصوصی با بیش از صد مرکز مراقبت در منزل هماهنگ شده است که به طور کامل در حالت آماده باش قرار بگیرند و بیماران کرونایی که دوره قرنطینه خود را در منزل به سر می برند بتوانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، واکسیناسیون و اجتناب از حضور در دورهمی ها بتوانیم در کمترین زمان از پیک هفتم نیز عبور کنیم و آسیب های کمتری را شاهدباشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha