تلاش برای احیای کارخانه های آزمایش، آی تی آی و قند ممسنی

احیای کارخانه های راکد و راه اندازی واحدهای صنعتی جدید با ظرفیت اشتغالزایی بزرگ یکی از چهل گام و پروژه کلانی است که به طور ویژه در دستور کار استاندار فارس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، محمد هادی ایمانیه در گزارشی از تلاش ها برای احیای کارخانه های آزمایش مرودشت، آی تی آی و قند ممسنی، انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس به خارج شهر شیراز و راه اندازی کارخانه در حال احداث کاغذسازی زاگرس گفت: میزان اشتغالزایی در کارخانه‌هایی که احیا می شوند، برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و هست.

وی با اشاره به راه اندازی فاز نخست تولید آبگرمکن در کارخانه آزمایش مرودشت در خردادماه ۱۴۰۱ گفت: در واقع بر اساس یک مصوبه که در همین ماه ابلاغ شد، بایستی شرایط لازم برای افزایش اشتغالزایی در این کارخانه‌ها فراهم می‌شد.

استاندار فارس با یادآوری بازدید سرزده رئیس جمهور از کارخانه آزمایش مرودشت در سفر استانی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ هیات دولت ادامه داد: این کارخانه نتوانسته تعهدات خود را در زمینه اشتغالزایی به صورت کامل انجام دهد، گفت: اگر این کارخانه‌ تا پایان شهریور ماه نتواند به تعهدات خود در زمینه تعداد اشتغالزایی عمل کند، استانداری بحث مزایده را از مسیر قانونی در دستگاه قضایی دنبال خواهد کرد.

وی یادآور شد: استانداری فارس در این مدت نسبت به اقداماتی که مدیران این کارخانه‌ها در اولویت قرار داده‌اند انعطاف بسیاری نشان داده است اما برخی از مدیران این کارخانه‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

استاندار فارس با اشاره به طولانی شدن فرایند خروج کارخانه روغن نباتی نرگس از شهر شیراز گفت: مدیران این کارخانه نیز اقدامات لازم را برای پیشبرد طرح انتقال این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی انجام نداده‌اند و با اینکه حدود ۳۱ سال است که این کارخانه با اخطارهای محیط زیستی روبه رو است اما همچنان در بحث جانمایی و شروع پروژه کارخانه جدید تعلل شده است. هدف حفظ اشتغال فعلی و حتی ارتقاء آن و همزمان انتقال کارخانه به منطقه ویژه البته پس از ساخت در منطقه ویژه است.

وی در رابطه با وضعیت کارخانه قند ممسنی گفت: مدیران این کارخانه با یک سری مشکلات در بحث آب‌ روبه رو بوده‌اند و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یک مصوبه مبنی بر راه‌اندازی این کارخانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ داشته است که بر اساس این مصوبه اگر مدیران کارخانه اقدام به راه‌اندازی این واحد تولیدی تا زمان مقرر نکنند موضوع به مزایده گذاشتن کارخانه عملیاتی خواهد شد.

ایمانیه افزود: با توجه به عدم انجام تعهدات مدیران، این کارخانه هم با مزایده به سرمایه‌گذار جدید سپرده خواهد شد.

وی در خصوص آخرین تصمیمات اخذ شده برای کارخانه آی تی آی نیز گفت: این کارخانه از یک ملک غیرمؤثر بر تولید کارخانه در خیابان اردیبهشت شیراز بهره می‌برد که در رهن بانک بوده و قرار بوده این ملک به فروش رسانده شود تا ۵۰ درصد از پول حاصل از فروش آن به تسویه بدهی‌های کارگران و مطالبات بازنشستگان و ۵۰ درصد هم به بانک تجارت اختصاص یابد.

ایمانیه ادامه داد: طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده قرار شد این کارخانه به صورت مزایده کامل به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود تا ابتدا مطالبات کارگران و سپس سایر مطالبات پرداخت و در عین حال راه اندازی مجدد نیز صورت پذیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه راه اندازی سریعتر کارخانه کاغذسازی زاگرس ضروری است، به لزوم تلاش برای تحقق دستور رئیس جمهور برای کمک به راه اندازی این واحد در حال احداث اشاره کرد و گفت: بانک صنعت و معدن تأمین اعتباری که مدیران این کارخانه مدنظرشان بوده را متقبل شده و این اعتبار به زودی به این کارخانه تزریق خواهد شد.

راه اندازی شهرک دارویی بیضا نخستین شهرک دارویی فارس نیز یکی از چهل گام و پروژه کلانی است که به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

ایمانیه احداث شهرک صنعتی دارویی در بیضا را از مهم‌ترین پروژه‌های استان فارس دانست و گفت: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز برای این شهرک بصورت فازبندی فراهم خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه قرار است که یک شهرک سبز در این مکان مستقر شود، گفت: بنا است تمامی صنایعی که در این شهرک فعالیت می‌کنند صنایع سبز باشند و آلایندگی نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha