رفع نقاط حادثه خیز محورهای استان یکی از مهم ترین طرح های راهداری است

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از پیشنهاد اختصاص حدود ۶ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه راه و راه آهن در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد و گفت: تمامی این طرح ها جزء مطالبات استان بوده است و رفع نقاط حادثه خیز محورهای استان به عنوان یکی از مهم ترین این طرح هاست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛علی حاجی زاده گفت: مسائل حوزه راهداری استان کرمان در ۶ بخش تقسیم بندی شده، که در این زمینه می توان به رفع نقاط حادثه خیز محورهای استان به عنوان یکی از مهم ترین طرح هایی که در سفر رئیس جمهور نیازمند تخصیص اعتبار است، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین تکمیل راه‌ های روستایی شمال استان کرمان نیز به عنوان یکی دیگر از معضلات فعلی استان کرمان قلمداد می شود که در اعتبارات سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان؛ ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد راه‌های روستاهای بالای ۲۵ خانوار استان کرمان ساخته شده، اما عمده مشکل استان در راه‌ های روستایی با جمعیت بالای ۱۰۰ خانوار است که به علت وجود برخی مسیرهای کوهستانی اعتبار بالایی می خواهد و دسترسی به این روستاها مشکل است؛ حتی نقاطی داریم که پیمانکاران در این مناطق کار نمی کنند.

علی حاجی زاده با بیان اینکه طرح هایی که برای سفر رئیس جمهور در حوزه راه های شمال و جنوب استان مورد توجه قرار گرفتند، عمدتا طرح های راهسازی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد هستند، که در این زمینه ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان طرح درخواست شده که مطالبه استان است و برنامه ریزی شده که این اعتبارات در مدت سه سال توسط دولت به استان تخصیص یابد.

وی افزود: عمده ترین اعتبار جهت تکمیل کریدور شمال - جنوب استان از(منوجان تا دیهوک) پیشنهاد شده؛ که این طرح افزون بر ۱۰ سال است که آغاز شده و برخی از قطعات آن نیز اجرایی شده و بخشی نیز به صورت نیمه تمام یا جدید الاحداث است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، ادامه داد: باند دوم محور جیرفت - بافت - سیرجان، باند دوم محور کرمان - کوهپایه، باند دوم نرماشیر - ریگان در شرق استان، باند دوم محور بافت - کرمان، مسیر جدید احداث زرند - کوهبنان، نوق - رفسنجان و باند دوم محور زرند - سیریز - بافق(یزد) نیز برخی از دیگر طرح های پیشنهادی شمال استان کرمان هستند.

حاجی زاده عنوان کرد: تکمیل ورودی منوجان، باند دوم جیرفت - میانچیل، باند دوم محور سه راهی بهادر آباد - اسلام آباد و بهسازی محور جیرفت - فاریاب نیز به عنوان طرح های جنوب استان کرمان به هیات دولت پیشنهاد شده است.

وی افزود: بحث بعدی بهسازی روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی است که این روستاها با توجه به گرانی مصالح، طی این سال ها دچار چالش هایی در حوزه نگهداری شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه اولویت بعدی تامین ماشین آلات راهدرای است، گفت: هر ضربه ای که در سیلاب ها می خوریم از کمبود این ماشین آلات است، راهداری استان در سیلاب اخیر، پمپ کشنده و دستگاه مکش نداشت و در شرایطی که سیلاب سطح جاده ها و پل های استان را فرا گرفته باید منتظر بمانیم تا استان های دیگر مانند فارس و اصفهان به ما کمک کنند تا آب را تخلیه کنیم.

عراقی زاده ابراز داشت: بیل مکانیکی با ظرفیت بالا نداریم که جاده ها را بازگشایی و اصلاح کنیم، ضمن اینکه در بحث تعداد بولدوزر در استان کرمان کمبود داریم.

وی اضافه کرد: تمامی مسائل راه‌ های استان را در جلساتی با استاندار کرمان، سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان مطرح کرده ایم و موارد مطرح شده با توجه به نیازهای ضروری استان احصاء شده است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان درخواست اعتبار بیش از یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان کرمان داشته که امید داریم پس از سفر نیز بتوانیم بخشی از طرح ها را به اعتبارات اضافه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha