کاهش شهرهای با وضعیت قرمز در استان خراسان رضوی/ مشهد در شرایط زرد کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان خراسان رضوی به چهار شهر کاهش یافت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد پهلوان کاشی خاطر نشان کرد: بر این اساس در حال حاضر شهرهای باخرز، بجستان، کوهسرخ و گناباد در وضعیت قرمز و شهرهای بردسکن،تربت حیدریه،جغتای،خلیل آباد،داورزن، درگز، سبزوار،فیروزه، قوچان وکاشمر در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین شهرهای تایباد،تربت جام،چناران،خواف،خوشاب،رشتخوار،زاوه،سرخس،صالح آباد،فریمان،کلات،مشهد ، مه ولات و نیشابور در شرایط زرد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته،159بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که 109 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر پهلوان کاشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 458 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 334 نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را 100نفر و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از این تعداد 80نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر افرادی که در این بخش ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته اند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران، همچنان در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، حدود 800 بیمار سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر پهلوان کاشی از عموم مردم خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha