دستورالعمل استفاده از کارت‌خوان ابلاغ شود

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اجباری شدن استفاده صنوف از کارت‌خوان از ۱۴۰۱، تاکید کرد که هنوز آئین نامه و دستورالعملی بدین منظور صادر نشده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،قاسم نوده فراهانی با بیان این که از چند سال قبل استفاده از کارت خوان در دستور وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفته است، گفت: دستورالعمل و آئین نامه دقیقی بدین منظور نوشته نشده است.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: استفاده از کارت خوان برای واحد صنفی اجباری است و کارت خوان‌ها در یک واحد صنفی، پول بالایی جابجا می‌کند ولی مشخص نیست پولی که از مغازه‌های همسایه نیز در یک کارت خوان کشیده می‌شود، آیا باید در یک حساب جداگانه حفظ شود و یا باید عملیات بانکی با همان کارت خوان محاسبه شود.

وی افزود: وزارت دارایی نیز به این اشکال -کارت به کارت توسط کارت خوان‌های صنفی- در واحدهای صنفی پی برده است؛ لذا آئین نامه و دستورالعمل باید سریع تر ابلاغ شود.

نوده فراهانی بار دیگر تاکید کرد که از امسال استفاده از کارت خوان اجباری شده است و همه باید از آن استفاده نمایند.

*بسیاری اصناف آموزش استفاده از کارت خوان را ندیده اند

علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو در تهران با اشاره به این که کارت خوان معضل زیادی برای این صنف پدید آورده و اعضا نیز توجیه نیستند، گفت: بخشنامه‌های مخصوص این کار، برای صنف ما ارسال نشده و لذا معضل زیادی را در حوزه مالیات پدید آورده است.

وی افزود: این صنف مرجع است و تمام قطعات خریداری شده و کارهای جنبی توسط دستگاه کارت خوان اعضا محاسبه می‌شود.

نیک آئین در عین حال تاکید کرد که استفاده از کارت خوان جنبه اجباری ندارد و یادآور شد: یکسری افراد حتی نمی‌توانند با دستگاه شمارش و دریافت وجه کار کنند و حتی این معضل در میان پزشکان نیز وجود دارد.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو در تهران همچنین ذائقه برخی تعمیرکاران را متناسب با دریافت پول نقد عنوان کرد و گفت: این مسئله اجباری نیست.

نیک آئین همچون دیگر مهمان برنامه با اشاره به اجباری بودن استفاده از کارت خوان از ۱۴۰۱، یادآوری کرد که هیچ دستورالعمل و آموزشی بدین منظور داده نشده است و نمی‌توان بدون قوانین و ضوابط با این رویه پیش رفت.

ضمن این که آمادگی داریم قوانین و ضوابط را اجرایی کنیم ولی ابتدا باید توجیه باشیم؛ چون در سال ۱۴۰۲ مجدد در پروسه اجرای کار گیر می‌کنیم.

وی افزود: ما هنوز سبک سنتی را در اصناف می‌بینیم و آن‌ها به پول دستی وابسته هستند ولی مشخص نیست یک صاحب صنف چند حساب باید داشته باشد و کدام باید به کارت خوان متصل باشد.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha