گل‌ گهر در حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی موفق عمل کرده است

وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان، گفت: گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی تا کنون خوب و موفق عمل کرده و از این به بعد هم موفق تر عمل خواهد کرد.

وزیر اقتصاد در شورای اداری سیرجان: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر خاندوزی، گفت: در حوزه اقتصادی کشور تلاش داریم بخشی از عقب افتادگی ها را جبران کنیم و موانع را از پیش پای تولید کنندگان و فعالان اقتصادی را برداریم که البته چنین کاری در تمام استان ها کار زمانبری است.

وی در مورد اقدامات و دستاوردهای گل گهر گفت: همه باید کمک کنیم تا چشم انداز بلند مدت فعالیت های گل گهر ادامه پیدا کند. گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی تا کنون خوب و موفق عمل کرده و از این به بعد هم موفق تر عمل خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: برای ما به جهت ابعاد و تأثیراتی که گل گهر در منطقه و استان دارد و همچنین با توجه به پیوستگی مجموعه های مرتبط با معادن استان کرمان، گل گهر اساسا وزن بالایی در کل سیاست های معدنی کشور و بازار سرمایه دارد و حتما رسیدگی کردن به مسائل و مشکلات گل گهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر خاندوزی افزود: اراده و همتی که در منطقه گل گهر برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در این منطقه داشته‌ اند، ارزش افزوده، ارزش اقتصادی بالایی و همچنین اشتغال‌ زایی به همراه داشته است.

مدیر عامل معدن گل گهر سیرجان: دلسوز مردم بودن یعنی تولید و اشتغال‌ آفرینی بیشتر

مدیر عامل شرکت گل‌ گهر نیز در بازدید وزیر اقتصاد از گل‌ گهر، وظایف مدیران انقلابی را مطابق با گفته مقام معظم رهبری؛ خدمتگذاری، پر تحرکی و خستگی‌ ناپذیری دانست.

مهندس ایمان عتیقی افزود: خستگی‌ ناپذیری در گل‌ گهر یعنی کسی که بیشترین زمان را صرف تولید و توسعه معادن کشور در این منطقه کند.

مدیر عامل گل گهر، تصریح کرد: دلسوز، امین و متعهد به مردم بودن یعنی؛ اشتغالزایی و کمک به اقتصاد کشور که در نتیجه افزایش تولید را به همراه دارد.

مهندس عتیقی، ابراز داشت: همانگونه که می‌ دانید منطقه گل گهر نسبت به بحث مسئولیت های اجتماعی نسبت به سایر معادن پیشران و پیشقدم بوده است؛ البته این امر به معنای ادای دین به مردم سیرجان نیست، اما گل‌ گهر در این زمینه نسبت به سایرین از نمره قابل قبولی برخوردار است.

وی یادآور شد: ۲۲ هزار نفر در شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر شاغل هستند که برای اولین بار با ابتکار ما در کشور ۱۲ هزار کارگر سهامدار این شرکت ها شدند.

مدیر عامل گل‌ گهر، خاطر نشان کرد: طرح های توسعه روند اشتغال را افزایش می دهد و چنانچه مجوز واگذاری معدن شماره ۳ را اخذ کنیم، هم اشتغال افزایش چشمگیری خواهد داشت و هم این پهنه معدنی تا ۳۰ سال خوراک تولیدات شرکت های تحت پوشش را تامین می کند.

وی در پایان وظیفه خود و مجموعه گل‌ گهر را تولید، اشتغال و طرح توسعه دانست و گفت: سعی می‌کنیم این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس: پرداخت خسارت سیل زدگان و تسریع در گازرسانی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین سیل اخیر علاوه بر تخریب بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی، ۲۵۰ رشته قنات در سیرجان تخریب شد و هنوز خسارتی به آنان پرداخت نشده است که باید ذکر کنم بانک ها برای معادن خوب کار کردند اما عملکرد خوبی برای مردم نداشتند.

شهباز حسن پور، افزود: استان کرمان دارای حوادث غیرمنتظره و عجیبی است که سرمازدگی های مستمر چند ساله خسارات زیادی به استان و سیرجان وارد کرده و هنوز درصدد جبران این خسارات بودیم که سیل مجدد آمد.

وی خواستار کمک در ایجاد خط گازرسانی برای شرکت های صنعتی و معدنی شد و تاکید کرد : دولت موظف است آب، برق و گاز واحدهای ضنعتی و معدنی را تامین کند که منتظر اقدام جدی دولت در این زمینه هستیم.

امام جمعه سیرجان: رفع مشکل آب شرب

امام جمعه سیرجان نیز با اشاره به اقدامات خوب دولت سیزدهم گفت: امروز دولت به فکر مسکن و نان مردم و رفع مشکلات شان است.

حجت الاسلام سید محمود حسینی با بیان اینکه خواستار رفع مشکل آب شرب مردم در برخی مناطق شهرستان سیرجان هستم افزود : با وجود همه طرح های صنعتی و معدنی مبحث اشتغال جوانان یک معضل اجتماعی است که کمک در طرح های توسعه می تواند این مشکل را حل کند.

ارائه مسائل و مشکلات شهرستان توسط سرپرست فرمانداری سیرجان در نشست شورای اداری

دکتر علی یعقوبی پور نیز در این نشست، به بیان مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف از جمله حوزه مسکن و ایجاد شهرهای جدید، کشاورزی، احیا و مرمت قنوات، منابع طبیعی، بهداشت و درمان،.... پرداخت و خواستار رفع این مشکلات توسط هیئت دولت شد.

وی به سیلاب اخیر شهرستان و ضرورت بازسازی روستاها و منازل آسیب دیده از سیل در این شهرستان تاکید و خواستار مشارکت معدن گل گهر و تخصیص بودجه از وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه شد.

سرپرست فرمانداری سیرجان، گفت : ۱۰۰ واحد معدنی و ۷۰۰ واحد صنعتی در سیرجان فعال هستند و دهها هزار نیرو در صنایع و معادن این شهرستان مشغول به کار شده اند که نیازمند کمک جدی و حمایت لازم در رفع مشکلات صنعتی و کشاورزی هستیم.

علی یعقوبی پور از وزیر اقتصاد به عنوان نماینده دولت در سفر هیات دولت به استان خواست برای رفع دغدغه مردم در خصوص کم آبی و خشکسالی آب مورد نیاز معادن از خط انتقال آب خلیج فارس تامین شود و بخش هایی هم در کشاورزی و شرب مردم مورد استفاده قرار گیرد.

گل‌ گهر در حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی موفق عمل کرده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha