آمادگی دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان گفت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه حمایت از تولید و صنعت در بدنه مدیریتی و قضایی دستگاه قضائی نیز به خوبی محقق شده و آمادگی داریم در دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گام های بلندتری برداریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی که به همراه دادستان، معاونین دادگستری و جمعی از مدیران ارشد دادگستری کل استان کرمان به سیرجان سفر کرده بود، در بازدید از منطقه بزرگ صنعتی و معدنی گل گهر، گفت: وقتی در مراکز صنعتی و معدنی استان کرمان و کشور قرار می‌گیریم و تلاش ها و زحمات فرزندان این نظام و کشور را می‌ بینیم، به این نتیجه می رسیم که فرصت تولید در کشور فراهم است و جای انتظار است که با همت این عزیزان اتفاقات بزرگی در کشور و استان بیفتد.

وی با بیان اینکه با همت شما فرزندان این سرزمین اقدامات بزرگی در حوزه صنعتی و تولیدی در کشور و استان کرمان محقق شده است، افزود: ذخایر خدادادی زیادی در کشور ما وجود دارد و وجود معادن و ظرفیت های خدادادی در این کشور یک نعمت بزرگ الهی است که جای شکر دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، عنوان کرد: خدمت در این نظام الهی و اسلامی که زمینه این نبوغ را در اختیار مهندسان و کارشناسان داخلی قرار داده است، نیز جای شکرگزاری دارد. یکی از بهترین جلوه های شکوفایی استعدادهای جوان ایرانی در حوزه معادن محقق شده است و مهندسان مومن، ولایی و انقلابی کشور، در حال حاضر مجموعه ها را مدیریت می کنند و برنامه های توسعه را پیش می برند.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این فرصت ها و اعتماد لازم به جوانان کشور داده نمی شد و مستشاران، مهندسان و تکنیسین های خارجی به کشور می آمدند.

وی اظهار داشت: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا که این فرصت ها را برای همه ما به وجود آوردند، امروز در جای جای کشور با حضور مهندسان و تکنیسین های داخلی کارهای بسیار بزرگ صنعتی، کشاورزی، معدنی و ‌... انجام می شود.

آمادگی دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: باید ظرفیت های الهی موجود را به نحوی مدیریت و شکوفا کنیم که روز به روز از این ظرفیت ها بیشتر و بهینه تر استفاده شود و این کار مصداق شکرگذاری نعمت های خداوند و خدمت به مردم خواهد بود، که این مهم در مجموعه گل گهر به خوبی در حال انجام است.

حجت الاسلام حمیدی با تشکر از مدیرعامل گل‌ گهر ادامه داد: مهندس عتیقی یک جوان با استعداد، پر انرژی، متخصص و با انگیزه است؛ که مجموعه بزرگی را در استان و کشور اداره می‌ کند و امروز دیدیم که چه کارهای بزرگ و ارزشمندی در این منطقه در حال انجام است، که قابل تقدیر می‌ باشد.

وی ، گل گهر سیرجان را یک ظرفیت بسیار بزرگ ارزیابی و اظهار کرد: مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر نه تنها یک ظرفیت تولیدی است، بلکه یک استعداد بزرگ ایرانی را شکوفا کرده و نشان دهنده استعداد نیروی انسانی و مهندسی ایران است و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به ظرفیت، استعداد و نیروهای ایرانی تاکید دارند، به دلیل وجود چنین استعدادهایی مانند گل گهر است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، تاکید کرد: این صنعت پس از انقلاب شکل گرفته و تمامی تحولات این صنعت زاده فکر، اندیشه، کار و تلاش تکنیسین ها و مهندسان ایرانی است؛ که نشان می دهد استعداد ایرانی یک استعداد بسیار بزرگی است که در هرجا به کار گرفته شود، حاصل آن چنین تحولات بزرگی خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: مدیران این واحد تولیدی که به خوبی و با دانش بالای خود این مجموعه را مدیریت می کنند، برنامه های بسیار خوبی توسعه ای برای این مجموعه دارند و یقین دارم با تلاش و استعداد خود شاهد شکوفا شدن این صنعت و معدن خواهیم بود و نام استان کرمان را در ایران و نام ایران را در منطقه و دنیا پرآوازه خواهد کرد.

آمادگی دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی

وی، توسعه فعالیت های صنعتی و معدنی و توسعه کشور را خاری در چشم دشمنان دانست و ادامه داد: هدف از تمامی تحریم ها و دشمنی های دشمنان، جلوگیری از رشد و شکوفایی کشور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، تصریح کرد: دشمنان واقعیت های کشور از جمله معادن موجود را نمی توانند انکار کنند و این ظرفیت‌ها خاری در چشم آنهاست و می خواهند کاری کنند که نتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام حمیدی ابراز داشت: خوشبختانه چرخ تولید و اشتغال فعالانه در کشور می چرخد و در حال کار است و دشمنان را از رسیدن به اهداف خود بازداشته است.

وی با اشاره به اینکه تعامل با دنیا نیز موضوع مهمی است و باید به آن توجه شود، افزود: نکته مهم این است که مشکلات کشور بایر بر مبنای بهره گیری حداکثری از ظرفیت های داخلی برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند برای حمایت از صنعت و تولید، سه قوه باید بیش از پیش در کنار هم قرار گرفته و نهایت پشتیبانی عملی از این حوزه صورت گیرد.

آمادگی دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه حمایت از تولید و صنعت در بدنه مدیریتی و قضایی دستگاه قضائی نیز به خوبی محقق شده و قضات با دیدگاه حمایتی از بخش صنعت و تولید، پرونده های این حوزه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گام های بلندتری برداریم.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان؛ ضمن تاکید بر اینکه خودنظارتی و مبارزه با فساد از موضوعات مهم است، متذکر شد: نظارت های بسیار خوبی در این منطقه در دست انجام است و در مسیر مبارزه با فساد باید با آثار ابتدایی بروز، برخورد شود تا سلامت مجموعه ها حفظ شده و ارتقاء یابد.

حجت الاسلام حمیدی از فعالیت های تولیدی و صنعتی و زحماتی که توسط فرزندان این نظام، کشور و انقلاب انجام می شود، تقدیر و اظهار کرد: این فعالیت ها که موجب ایجاد فرصت تولید در کشور می شود، جای افتخار دارد.

آمادگی دستگاه قضایی استان کرمان جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز در این دیدار گفت: دستگاه قضایی استان کرمان به ویژه نقش رییس کل دادگستری استان و دادستان کرمان در حمایت از تولید و بنگاه های اقتصادی طی یک دهه اخیر بی بدیل بوده است.

ایمان عتیقی افزود: مدیران ارشد شرکت گل گهر در برخورد با مفاسد اقتصادی در بخش های زیرمجموعه، با هیچ فردی تعارف ندارند و در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: ما به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای سالم کار کردن از طریق از بین بردن زمینه های تخلف و فساد در محیط کار هستیم.

مدیرعامل گل‌ گهر اذعان داشت: آرامش مدیران اقتصادی از این بابت مهم است، که در سایه آن می‌ توانند به مسائل اصلی و وظایف اقتصادی خود بپردازند.


ایمان عتیقی خاطرنشان کرد: حفظ تولید و تامین مواد فولادی کشور وظیفه‌ ای است که امروز نظام بر عهده مدیران اقتصادی این منطقه گذاشته است و با تمام توان در جهت تحقق این هدف تلاش خواهیم کرد./ الهه رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    کسانیکه رشته های تحصیلی انسانی و یا حوزه علمیه میروند، اغلب فاقد استعداد و تمایل یا توان تحصیل اند و متاسفانه همین افراد تحت عنوان قاضی و مبلغ وسیاستمدار زمام امور مهم جامعه را دردست دارند. روحانی محل ما که مردودی خرداد سال اول دبیرستان بود، راهی حوزه علمیه شد و گرچه انجا هم چیزی نیاموخت اما با تکیه بر لباسش به پستهای مهم کشوری دست یافت. رئیس حوزه علمیه محل میگفت نه طلاب چیزی یاد میگیرند و نه ما میتوانیم اینجا را تعطیل کنیم. در دادگاه قبل از اینکه نگران اثبات حقانیت خود باشیم، نگران نفهمیدن افراد نالایق و بیسوادی هستیم که بعنوان قاضی بر مردم ظلم میکنند.