بر تبلیغات محیطی و بیلبوردها نظارت بیشتری اعمال می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: دادستان مرکز استان در جایگاه مدعی العموم و در باب پیشگیری از وقوع جرم، باید بر تبلیغات عمومی و بیلبوردهای شهری نظارت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت السلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای معاونان دادگستری استان کرمان، تاکید کرد: مهمترین موضوع در پرونده های کثیرالشاکی که باید مورد توجه قضات قرار گیرد، شناسایی و توقیف اموال متهمان در همان ابتدای تشکیل پرونده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع اغلب پرونده های کثیرالشاکی شامل کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و سرقت است تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ فقره پرونده کثیرالشاکی در استان کرمان در حال رسیدگی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: بزرگترین پرونده کثیرالشاکی استان کرمان با یک هزار و ۴۵۲ شخص در پرونده مربوط به حوزه قضایی بم و بروات است و پرونده ای با ۵۱۵ شخص در پرونده در دادگاه شهربابک و پرونده دیگری با ۲۰۲ شاکی در پرونده در دادسرای کرمان در رتبه دوم و سوم از حیث میزان اشخاص در پرونده در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه پرونده های کثیرالشاکی امنیت روانی جامعه را به مخاطره می اندازند، افزود: بیشتر پرونده های کثیرالشاکی کلاهبرداری های شبکه ای از طریق جلب اعتماد عمومی است.

وی اعلام کرد: دادستان مرکز استان در جایگاه مدعی العموم و از باب پیشگیری از وقوع جرم بایستی بر تبلیغات عمومی که بیم کلاهبرداری در آن وجود دارد، نظارت کند و تدابیری اندیشیده شود؛ تا کلاهبرداران نتوانند از امکانات عمومی شهری مثل بیلبوردها و تبلیغات محیطی در راستای منافع نامشروع خود استفاده کنند.

شایان ذکر است؛ به پرونده هایی که شکات پرونده بیش از ۵۰ نفر باشد، پرونده کثیر الشاکی اطلاق می شود./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha