در بهزیستی با احساس تعلق و به دور از قضاوت ها کار می کنیم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان؛ در آئین تودیع و معارفه رئیس بهزیستی شهرستان سیرجان، گفت: ما با احساس تعلق کار و به دور از قضاوت ها در این سازمان کار می کنیم؛ چرا که با انسان هایی سر و کار داریم، که پیگیری امورات شان برایشان مهم است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) دکتر وحید زاده در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید اداره بهزیستی شهرستان سیرجان با بیان اینکه ظرف یک سال گذشته در این سازمان پستی و بلندی های زیادی داشتیم، گفت: باید با استفاده از تمامی نیروها و ظرفیت ها در راستای خدمت به جامعه هدف استفاده کنیم.

در هر پست و مقامی که هستیم همه عضوی از خانواده بهزیستی هستیم

وی با بیان اینکه دکتر حسینی که امروز این پست را واگذار می کنند، از نیروهای با سابقه و مدیران باتجربه این مجموعه بودند، افزود: روسای قبلی و جدید و همه ما جزئی از خانواده بزرگ بهزیستی هستیم. حال در هر کجا که باشیم و باید برای خدمت رسانی به جامعه هدف تلاش کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان، عنوان کرد: مطمئن هستم هر قدمی که در راه خدمت رسانی به مددجویان برمی داریم، یقینا آن را خداوند رقم می زند و مسیری را که ما در حال برای مددجویان طی می‌ کنیم، تا این لحظه خدا برایمان تعریف کرده است.

دکتر وحید زاده خطاب به مدیر جدید اداره بهزیستی سیرجان، گفت: برای کار در این مجموعه باید همراهی و هماهنگی با ترکیب مدیریت شهرستان(شورای اجرایی و اداری) داشته باشیم و از همه ظرفیت های شهرستان نظیر معادن در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف کمک بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سیرجان ساختاری استراتژیک دارد و می توانیم با ظرفیت های شهرستان به نفع جامعه هدف هماهنگ باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان؛ با تاکید بر اینکه رویکرد ما سیاسی نیست، گفت: چراغ راه ما فرمایشات مقام معظم رهبری و الگوی ما هم شهید حاج قاسم سلیمانی است.

دکتر وحید زاده، تصریح کرد: ما به ۱۰۰ درصد ظرفیت های اجتماعی نیاز داریم و نباید سمت و سو بگیریم، برای مثال اگر به سمت جناح ها برویم و به یک سند جهت گیری داشته باشیم، ۵۰ درصد ظرفیت های اجتماعی را از دست می‌ دهیم.

وی افزود: از آنجا که وضعیت اشتغال مردم برای ما مهم است و باید در بین مردمی کار می کنیم که کارشان در کف خیایان است؛ بنابراین باید با مردم ارتباط بگیریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان؛ ابراز داشت: ما با احساس تعلق کار می‌ کنیم و به دور از قضاوت ها؛ چرا که با انسان هایی کار می کنیم که پیگیری امورات شان برایشان مهم است.

دکتر وحیدزاده، اظهار کرد: سرمایه های انسانی یک سازمان مهمترین داشته های یک سازمان هستند، پس باید بدون در نظر گرفتن مسائل شخصی از تمامی این ظرفیت ها استفاده کنیم و هیچ ظرفیتی را بلا استفاده نگذاریم.

در بهزیستی با احساس تعلق و به دور از قضاوت ها کار می کنیم

خدمت در بهزیستی سعادت می خواهد

سرپرست فرمانداری سیرجان نیز در این مراسم با بیان اینکه کار کردن برای قشر بهزیستی سعادت می خواهد، گفت این سازمان جامعه هدف وسیعی را در پیش رو دارد.

علی یعقوبی پور، افزود: با زحماتی که دکتر حسینی ریاست اسبق در این مجموعه انجام دادند و کارنامه خوبی که از خود بر جا گذاشت و با آمدن آقای بردستانی مدیر فعال و جوان به این مجموعه، آینده بسیار خوبی برای این مجموعه می بینم.

وی، تصریح کرد: اداره بهزیستی شهرستان سیرجان حمایت های دلسوزانه دکتر وحید زاده را به صورت مستمر دارد و ایشان همیشه حساسیت شهرستان سیرجان را مدنظر دارند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان، تاکید کرد: ما نباید هیچ گونه کم و کاستی در ارائه امورات بهزیستی به مددجویان داشته باشیم و اگر نارسایی و کمبودی هم هست آن را مدیریت کنیم.

هنر خوب مدیریت کردن این است که بتوانیم با کمترین امکانات، بیشترین کارها را انجام دهیم و یقین دارم که کار کردن در این مجموعه ذخیره اخروی دارد.

در بهزیستی با احساس تعلق و به دور از قضاوت ها کار می کنیم

همیشه در تلاش بودیم خلاهای شهرستان در امور مددجویان را پر کنیم

دکتر مهتاب حسینی رئیس اسبق بهزیستی شهرستان سیرجان نیز در این مراسم با تقدیر از کلیه بخش های اجرایی شهرستان نظیر بخش دولتی، خصوصی و خیریه ها، گفت: سیرجان با وسعتی که دارد و با وجود مراکز متعدد نگهداری فرزندان بی سرپرست، واحدهای توانبخشی، پیشگیری و ترک اعتیاد و اورژانس اجتماعی، ما را وادار کرد به این فکر باشیم؛ چه در بخش های برون سازمانی و چه درون سازمانی خلاهای شهرستان را پر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سیرجان یکی از چند شهرستانس که گسترش خدمات اجتماعی را در قالب اورژانس اجتماعی داشته است و اکنون مجتمع شهید فیاض‌ بخش بهزیستی سیرجان در این زمینه فعال است.

رئیس اسبق بهزیستی شهرستان سیرجان در ارائه گزارش مختصری از عملکرد خود به تاسیس مرکز نگهداری معلولین ذهنی در زمینی به وسعت یک هکتار که قبلا در روستای دارستان بود،احداث خانه سالمندان که به کمک یک خیر در نیمه های راه افتتاح می باشد، احداث سالن ورزشی معلولین با کمک بلاعوض مجموعه گل گهر که در هفته جهانی معلولین افتتاح می‌ شود و علاوه بر معلولین سایر مددجویان بهزیستی نظیر زنان سرپرست خانوار و سایرین نیز می توانند از آن استفاده کنند، نام برد.

دکتر حسینی افزود: هم اکنون ۱۲ مرکز خدمت رسان به کلیه جوامع هدف بهزیستی تحت عنوان مراکز وسعت زندگی به این افراد خدمت ارائه می دهند، همچنین توانستیم ساختمان انجمن زنان نیکوکار تحت عنوان خانه کوثر را از یک ساختمان به ۲ ساختمان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: تعداد مراکز مشاوره شهرستان؛ از دو مرکز مشاوره به هفت مرکز افزایش پیدا کرده است، ضمن اینکه جهت کودکان بی سرپرست، ایجاد خانه مستقل برای کودکان بی سرپرست را داشتیم که برای هر کودک یک مددجو در نظر گرفتیم که یکدفعه وارد اجتماع نشوند و اصول ماندن در اجتماع را با مددجویان خود بیاموزند.

رئیس اسبق بهزیستی شهرستان سیرجان، از راه اندازی خانه کوچک ویژه معلولین در شهرستان نام برد، که مختص بیمران با معلولیت های شدید و خیلی شدید هست که توانمندی هایشان رو به افول نرود.

دکتر حسینی؛ اقدمات انجام شده در حوزه توانبخشی شهرستان را احداث مرکز اوتیسم شهرستان؛ مرکز حرفه آموزی ویژه دختران، مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده، مرکز توانبخشی بچه های CP، ایجاد بازارچه‌ های خیریه، احداث مرکز سرپناه موقت ویژه آقایان که به زودی قرار است توسط شهرداری برای هر دو قشر آقایان و بانوان این مرکز به صورت دائمی ساخته و در اختیار بهزیستی قرار داده شود و احداث کمپ ماده ۱۶ در زمینه اعتیاد را از دیگر اقدامات بهزیستی سیرجان در این سال ها نام برد.

وی از ثبت نام هزار و ۷۰۰ نفر در طرح جهش مسکن نام برد، که حدود ۴۰۰ نفر از متقاضیان مبلغ درخواستی را واریز کردند و تلاش بهزیستی سیرجان در این است، که این خانواده ها سریع تر صاحبخانه شوند، همچنین در زمینه مسکن روستایی ۷۰ زمین به روستائیان اهدا کردیم، طرح ۲۲ واحدی مسکن مددجویان، و اهدای وام ودیعه مسکن به مبلغ ۸۰ میلیون تومان برای اولین بار در شهرستان سیرجان از دیگر اقدامات بهزیستی در حوزه تامین مسکن مددجویان بوده است.

در بهزیستی با احساس تعلق و به دور از قضاوت ها کار می کنیم

سازمان بهزیستی یک نهاد حمایتی دانش محور و تخصصی است

حسنعلی بردستانی رئیس جدید بهزیستی شهرستان سیرجان نیز در این جلسه با بیان اینکه واژه "به زیستن" ترکیبی است: از رفتار، گفتار و اندیشه جامعه‌ ای بزرگ، که در پناه چتر آن می‌ توان گام‌ های بلندی را با اطمینان برداشت، می توان رویا ساخت و از سختی‌ ها نهراسید.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با تعامل، تفاهم و مشارکت همگی به رشد، پیشرفت و ترقی در زمینه بهزیستی دست یابیم.

رئیس جدید بهزیستی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان، دومین شهر پرجمعیت استان کرمان می باشد، ابراز داشت: این شهر محل تقاطع محورهای مواصلاتی کشور است و دارای بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه و منطقه ویژه اقتصادی است که می تواند فرصت های شغلی و سرمایه در گردش خوبی برای شهرستان داشته باشد.همچنین دارای مردمانی خیر و نیکوکار است که همیشه به بهزیستی کمک کرده و ما را تنها نگذاشته اند.

بردستانی، افزود: همه این ظرفیت ها، این را می طلبد که فعالیت های بهزیستی نیز در رفع نیازهای مردم بیشتر شود.

وی عنوان کرد: اما وجود نیروهای کار غیر بومی، گرانی مسکن، حاشیه‌ نشینی و زندگی مدرنیته و تناقض این دو با هم، موجب تغییر سبک زندگی ها شده، همچنین ترکیب خرده فرهنگ ها، ظهور و گسترش آسیب های اجتماعی نظیر: طلاق، اعتیاد، خودکشی و خشونت ما را موظف به برنامه ریزی و تلاش در حوزه اجتماعی نموده است.

رئیس جدید بهزیستی شهرستان سیرجان؛ از سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک نهاد حمایتی دانش محور و تخصصی در ارائه خدمات به مددجویان و جامعه هدف در سه حوزه "پیشگیری"، "اجتماعی" و "توانبخشی" با رویکرد بهره مندی از مشارکت عمومی و توانمندسازی با توجه ویژه به کودکان زنان معلولان و سالمندان به عنوان متولی سلامت اجتماعی نام برد.

بردستانی تصریح کرد: همه ظرفیت های شهرستان سیرجان، می توانند نقش موثری در ارتقای سلامت روان کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی آحاد جامعه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت، عدالت نظم و انضباط، سرعت عمل و توجه ویژه به فرهنگ اسلامی و ایرانی از مولفه های اصلی در مسیر کار ما خواهد بود، تا با افزایش کارایی و اثربخشی دستیابی به اهداف مان را تسهیل کنیم.

رئیس جدید بهزیستی شهرستان سیرجان؛ اظهار کرد: نظارت و راهنمایی مدیران در سطح استان و شهرستان، بسیج منابع انسانی، امکانات فنی، کمک از موسسات و انجمن های خیریه همه و همه ما را کمک می کنند، تا بهتر بتوانیم به اهدافمان دست یابیم.

بردستانی؛ مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره در سه حوزه پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی، وجود مراکز شبانه روزی، همه را نشاندهنده توجه ویژه این سازمان به موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: قطعاً یقین دارم دعای خیر مددجویان زمینه‌ ساز توفیق کاری ما خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha