کد خبر: 197656
۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
باید خانواده ها را با اوتیسم آشنا کرد

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به ارزش و اهمیت اطلاع رسانی در زمینه اختلال اوتیسم، گفت: باید با استفاده از همه امکانات موجود، سطح آگاهی جامعه را در این زمینه بالا برد و خانواده ها را با اوتیسم آشنا کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان به همراه احمد شفیعی معاون توانبخشی وجمعی از کارشناسان تخصصی این اداره کل با حضور در سالن اجتماعات مرکز اوتیسم امام علی(ع) در مراسم گرامیداشت روز جهانی وهفته ملی اتیسم شرکت کردند .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان در ابتدای این مراسم در سخنان کوتاهی با تقدیر از زحمات وخدمات ارزنده مجموعه مدیران ومربیان این مرکز به توان یابان طیف اوتیسم؛ راه اندازی و فعال کردن این مرکز کم نظیر را در استان پهناور کرمان صدقه جاریه و ارزشمندی دانست که جایگزینی برای آن نزد خداوند متعال به واسطه نوع خدمت وارزش بالای حمایتی این مرکز وجود ندارد .

دکتر علیرضا وحیدزاده در ادامه سخنان خود به ارزش و اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه اشاره و بیان کرد: باید خانواده ها را با اوتیسم آشنا کنیم.

وی ادامه واد: وارد کردن آحاد مردم، خیرین ، صاحب نظران و مسئولین تاثیر گذار به عرصه ارتقاء سطح آگاهی جامعه و به دنبال آن استفاده حد اکثری از همه امکانات موجود جهت بالا بردن سطح توانمندی افراد دارای معلولیت به ویژه طیف اوتیسم بایستی در دستور کار مسئولین ومتولیان فعال در این حوزه و مراکز اینچنینی قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان یادآور شد: تا در سال های آتی با برنامه ریزی ها واقدامات ارتقادهنده، شاهد آگاهی و توانمندی جامعه در پیشگیری و مواجهه درست با این مسائل شاهد حداقل آسیب ومشکل برای مددجویان و خانواده ها و از سوی دیگر ارتقا توانمندی جامعه هدف باشیم .

دکتر وحید زاده، در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: با درایت مسئولین ومتولیان اینگونه مراکز وهمکاران متخصص در بخش خصوصی ودولتی در مراسم گرامیداشت روز جهانی اوتیسم در سال آینده شاهد تحولی چشمگیر و قابل قبول در زمینه آگاهی بخشی و ورود افراد کارساز در پیشبرد اقدامات موثر مربوط به این حوزه باشیم .

در ادامه این مراسم شهراد ارجمند مدیر عامل مرکز اتیسم امام علی(ع) شهر کرمان، با ارائه توضیحاتی به روند ارائه خدمت به توان یابان و برنامه های پیش روی مرکز پرداخت و سپس گروه های هنری به اجرای برنامه های متنوعی برای حضار پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha