آغاز اجرای طرح کنترل و کاهش طلاق در شرق استان کرمان

مدیر کل بهزیستی استان کرمان؛ گفت: طرح سنجش سلامت خانواده، با هدف کاهش و کنترل طلاق در میان زوجین جوان شهرستان های شرق استان کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا وحید زاده، گفت: این طرح پژوهش محور از سوی دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی کرمان تهیه شده و اجرای آزمایشی آن در شهرستانهای شرق استان کرمان آغاز گردیده است.

وی افزود : هدف از اجرای این طرح شناسایی زوجین دارای تعارض و فاقد مهارت و ارجاع آنان به مراکز مشاوره جهت یادگیری و آموزش مهارت های زندگی و مهارت های زناشویی است .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان درباره اهمیت و ضرورت این طرح، اذعان داشت: تحقیقات و مطالعات علمی و پژوهشی نشان می دهد؛ که بروز تعارضات حاد زناشویی و میل به طلاق اغلب در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین رخ می دهد.

دکتر وحید زاده اضافه کرد: از آنجایی که سالهای نخست زندگی مشترک، زمان انطباق و همسازی و درک متقابل بین زوجین است، انتظار داریم که آموزش مهارت های زندگی بخصوص مهارت های زناشویی به زوجینی که در پنج سال نخست زندگی مشترک به سر می برند و دچار بی ثباتی و فقدان رضایت زناشویی ضروری برای ادامه زندگی مشترک هستند، موجب شناخت بیشتر و درک تفاوت های فردی یکدیگر و ارتقای رضایت زناشویی و کاهش تقاضای طلاق گردد.

وی خاطرنشان کرد: از نکات حائز اهمیت دیگر این طرح این است؛ که برخلاف اکثر مداخلات کنترل طلاق در ایران که مبتنی بر مداخلات پسینی و ترمیم روابط زناشویی پس از بروز مشکلات حاد بین زوجین می باشند، این طرح جنبه پیشگیرانه دارد و بر غربالگری، شناسایی و آموزش زوجین پیش از وقوع تعارضات جدی و گسست های خانوادگی متمرکز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha