نقش مهم شرکت‌ های صنعتی و معدنی در قبال مسئولیت‌ های اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از یکی از موسسات خیریه استان گفت: شرکت‌ های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان، بایستی به وظایف و تعهدات خود در قبال مسئولیت‌ های اجتماعی عمل کنند و بهتر است از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در موسسات خیریه حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت السلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از بنیاد نیکوکاری و فرهنگی حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان راور که به همراه مدیر کل بهزیستی استان کرمان صورت پذیرفت؛ بر حمایت قضایی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و موسسات خیریه تاکید و بیان کرد: روسای دادگستری و دادستان‌ها در سراسر استان کرمان، وظیفه پیگیری مسائل مربوط به مددجویان را دارند.

وی افزود: از آنجایی که بعضی از کودکان مددجو وقتی بزرگ می‌ شوند، پیگیر حق و حقوق از دست رفته خود در خانواده هستند و بایستی حتما مورد حمایت قضایی قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یکی از اهداف بازدید از موسسات خیریه را تاکید حمایت دستگاه قضایی بر حل مسائل قضایی مددجویان دانست و بیان داشت: هم اکنون موسسه فرهنگی و خیریه حضرت سید الشهدا(ع) شهرستان راور، ۳۵ مدد جوی دختر و پسر را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی؛ با اشاره به اینکه توجه به «تحصیل، تهذیب و ورزش نوجوانان» همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، گفت: این موسسه خیریه در زمینه تحصیل، مسائل اخلاقی و تربیتی آن‌ ها برنامه‌ های مناسبی درنظر گرفته اند؛ تا این مددجویان در آینده بتوانند به عنوان فردی با اخلاق وارد جامعه شوند و از آسیب‌ های اجتماعی در امان بمانند.

وی اظهار داشت: این موسسه با قدمت ۲۰ ساله خود در این شهرستان محروم، فعالیت‌ های بسیار خوب و ارزنده‌ای انجام می‌ دهد و وجود این خیریه باعث شده است؛ تا کودکان بدسرپرست و بی سرپرست جای مناسبی برای زندگی کردن داشته باشند و این موسسه خیریه اقدامات خوب و مناسبی در برای تربیت و پرورش کودکان مددجو انجام می‌ دهد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان ابراز داشت: به دلیل اینکه این موسسات بیشتر به صورت خودگردان اداره می‌ شوند و کمتر از اعتبارات دولتی استفاده می‌ کنند، لازم است تا همه خیران و عزیزانی که توانای کمک به این موسسات را دارند؛ به یاری و کمک این موسسات بیایند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: بهترین کاری که یک خیر می‌ تواند انجام بدهد، کمک به افراد مددجو است، تا این کودکان از نظر تحصیلی، فرهنگی و تربیتی به سطح مناسبی برسند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان؛ تصریح کرد: شرکت‌ های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان، بایستی به وظایف و تعهدات خود در قبال مسئولیت‌ های اجتماعی عمل کنند و بهتر است از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در موسسات خیریه ازجمله موسسه حضرت سیدالشهدا شهرستان راور حمایت کنند؛ زیرا دست اندرکاران موسسه‌ های خیریه به سختی امورات را اداره می‌ کنند و با یاری و کمک شرکت‌ های بزرگ سطح استان کرمان، مشکل این موسسات خیریه حل شود.

هر شهرستان در کنار منابع و صنایع، بایستی برای توسعه خود به ارتقای خدمات اجتماعی نیز اهمیت دهد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: تعداد ۲ مرکز بهزیستی در استان کرمان از سوی بنیاد خیریه سیدالشهدا (ع) مدیریت می‌شوند و خیریه سیدالشهدا(ع) از سازمان بهزیستی برای نگهداری کودکان مجوز گرفته است و براساس معیارهای پنج گانه بهزیستی مشغول به کار می‌باشد.

دکتر علیرضا وحیدزاده افزود: منابع مالی بنیاد خیریه سیدالشهدا(ع) بخشی به وسیله سازمان بهزیستی و بخش دیگر به همت خیران و نیکوکاران تامین می‌ شود.

وی ضمن اشاره به اینکه هر شهرستان در کنار منابع و صنایع، بایستی برای توسعه خود به ارتقای خدمات اجتماعی نیز اهمیت دهد، اظهار امیدواری کرد: صنایع و معادن و بنگاه‌ های اقتصادی در سطح شهرستان و استان، رویکرد جدیدتر و بهتری نسبت به ارائه کمک به موسسه خیریه سیدالشهدا(ع) داشته باشند.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این بازدید کاربخش، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری سیدالشهداء راور نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این موسسه خیریه، گفت: در موسسه خیریه سید الشهدا(ع) دختران مددجو صرف نظر از نگهداری، تغذیه، اسکان و تحصیل، اوقات فراغت و تعطیلات تابستان را به تعلیم قرآن، پته دوزیپه گل دوزی و آرایشگری و.‌.. می‌ پردازند و پسران این بنیاد خیریه نیز در تابستان به جوشکاری، آرایشگری، ورزش و ... مشغول هستند./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha