۹۳ درصد اوراق قضایی در سیرجان به صورت الکترونیک ابلاغ می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با قضات، کارکنان اداری دادگستری سیرجان و شوراهای حل اختلاف بر خدمت رسانی بهتر به مردم تاکید و از آمار ۹۳ درصدی ابلاغ الکترونیکی پرونده های قضایی در شهرستان سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در راستای حفظ حقوق شهروندی و رفع مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان سیرجانی از حوزه قضایی این شهرستان، شامل دادگستری، دادسرا و شوراهای حل اختلاف، بازدید و تصریح کرد: رسیدگی سریع و با کیفیت به پرونده‌ های قضایی مورد تاکید دستگاه قضایی استان می باشد.

وی در ادانه با بیان اینکه؛ تناسب لازم بین حجم پرونده ها، امکانات و نیروی انسانی در دستگاه قضایی وجود ندارد، افزود: با وجود تمامی مشکلات و کمبودها، باید خدمات رسانی به مردم به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، تصریح کرو: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش قضات و کارکنان اداری، بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۰۰ پرونده در دادگستری سیرجان مورد رسیدگی و مختومه شده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: ۹۳ درصد اوراق قضایی در شهرستان سیرجان به صورت الکترونیک ابلاغ می شود.

وی، متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در سیرجان را ۹۶ اعلام و عنوان کرد: ۵ اتهام اول در سیرجان مربوط به سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین و کلاهبرداری می باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، از منجر شدن ۱۰ پرونده قتل به صلح و سازش و بازگشت ۱۰ محکوم به قصاص در این شهرستان از پای چوبه دار در قالب پویش بخشایش حسینی و به حرمت علی(ع) می بخشم و با همت شوراهای حل اختلاف در این شهرستان طی چهار ماهه نخست سالجاری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان سیرجان، افزود: همچنین طی چهار ماهه سال جاری ۹۵۴ پرونده در شهرستان سیرجان به مصالحه و سازش ختم شده است.

۹۳ درصد اوراق قضایی در سیرجان به صورت الکترونیک ابلاغ می شود

وی گفت: یکی از مهمترین آموزه های عاشورا این است که اگر برای جلب رضایت خداوند تلاش کنیم و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم، خداوند به کار، فکر، اندیشه، اراده و تلاش ما برکت داده و آن را الگویی برای دیگران قرار می دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار داشت: فرهنگ دینی، آیات قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع) همه بر توسعه صلح و سازش در جامعه تاکید داشته و خداوند در جایی امر می کند که در بین برادران خود صلح و سازش برقرار کنید.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این مطلب که به برکت نظام، شوراهای حل اختلاف به منظور توسعه صلح و سازش در جامعه تشکیل شده اند، تاکید کرد: در توسعه صلح و سازش نیز باید به رعایت مبانی عدالت صورت گیرد، زیرا عدالت یک اصل است.

وی عنوان کرد: در صورت عدم رعایت عدالت در توسعه صلح و سازش، ممکن است دعاوی جدید ایجاد شود و در این رابطه همواره باید بر مبنای عدالت حرکت کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه صلح و سازش را امری بسیار مهم و دارای ثواب فراوان دانست و تاکید کرد: خداوند تاکید کرده که توسعه صلح و سازش از سوی بزرگان، متنفذین و ریش سفیدان صورت گیرد و اگر سایر افراد نیز ورود کنند خوب است؛ اما کاری که ریش سفیدان در این حوزه انجام می دهند، ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی اظهارداشت: با تشکیل شوراهای حل اختلاف به گونه ای برنامه ریزی شده که افراد دارای دانش وتجربه لازم به عنوان اعضای این شوراها انتخاب شوند و در صورتیکه این شوراها تشکیل نشده بود، ۴۰ درصد به ورودی پرونده های وارده به دستگاه قضایی افزوده می شد و از این رو شوراهای حل اختلاف بازوهای توانمند دستگاه قضایی هستند.

وی با اشاره به این مطلب که اصل کار در شوراهای حل اختلاف برای صلح و سازش است، گفت: شوراهای حل اختلاف نباید به شعبه دوم دادگستری ها تبدیل شوند، زیرا براساس ماهیت این شوراها، باید در راستای توسعه صلح و سازش اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha