استان کرمان، جزء سه استان برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر است

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در حاشیه سفر به استان کرمان، گفت: این استان جزء سه استان برتر کشور در برنامه‌ های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا کاظمی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، اعتیاد را ام‌ المصائب کشور دانست و گفت: کرمان لبه برخورد با ترانزیت مواد مخدر به اقصی نقاط کشور و دنیا است و متأسفانه مواد مخدر حوزه‌ های مختلف فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.


وی در ادامه، افزود: در ایست و بازرسی‌ ها احساس امنیت خوبی برای افراد ایجاد نمی شود و به واسطه موقعیت جغرافیایی استان کرمان، می‌ طلبد که اقدامات اساسی‌ تری نیز صورت گیرد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: با تجربیات فرهنگی که وجود دارد، حل موضوع آسیب‌ های اجتماعی در هیچ جا غیر از آموزش و پرورش امکان‌ پذیر نیست و باید به سمت برنامه‌ های موثر و اثربخشی برویم.


علیرضا کاظمی، تصریح کرد: جمع‌ آوری معتادان متجاهر هم از منظر انسانیت و اسلامی و اخلاقی باید مورد توجه باشد و هم از منظر کانون‌ های آسیب‌ زا و جرم‌ خیزی که ایجاد می‌ کنند.


وی بیان کرد: در اثربخشی برنامه‌ ها، مردمی‌ سازی را نباید فراموش کنیم. ما به عنوان دستگاه اجرایی نمی‌ توانیم این مسائل را به شکل زیربنایی و پایدار حل کنیم و باید به سمت مردمی‌ سازی و ایجاد حلقه های مردمی به عنوان حلقه های واسط برای اجرای برنامه‌ ها در همه حوزه‌ ها برویم.


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، تاکید کرد: حوزه پیشگیری و مقابله را باید با مردم حل کنیم تا بار امنیتی که نیروهای نظامی و انتظامی به دوش می کشند را کم کنیم.


کاظمی، عنوان کرد: از مهمترین سیاست های آیت الله رئیسی مردمی‌ سازی دولت است و اقداماتی نیز در سطح کشور طراحی کردند و در همین راستا نیز باید از ظرفیت های تشکل ها به عنوان یکی از حلقه‌ های مردمی استفاده کنیم.


وی ابراز داشت: به دنبال برنامه‌ ریزی اجرایی و عملیاتی و نقشه راه با اولویت پیشگیری در نظام تعلیم و تربیت و استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان هستیم.


:قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، خاطر نشان کرد: در دو حوزه معتادان متجاهر و پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر فعالیت‌ های پیشگیرانه در جامعه آموزش و پرورش باید پیش برویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha