جمع آوری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و دبیر شورای زکات استان کرمان از پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در این استان، خبر داد و گفت: ۸۰ میلون تومان از این مبلغ، مربوط به زکات مستحبی مردم این استان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، صبح امروز در همایش "زکات ملک سلیمانی" که در مصلای بزرگ گرمان برگزار شد، گفت: مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از هزار و ۸۶ روستای پرداخت کننده زکات در استان کرمان طی سال گذشته جمع آوری شده است، که ۱۳ میلیارد تومان از زکات پرداخت شده زکات واجب، ۸۴۰ میلیارد تومان زکات مستحب و مابقی فطریه، کفارات و ... بوده که در تامین جهیزیه، درمان، مسکن و معیشت نیازمندان و طرح های عام المنفعه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه همایش زکات در راستای جریان سازی و تبلیغ زکات از سال ۱۳۹۶ توسط کمیته امداد کشور برگزار می شود، افزود: کرمان به عنوان پنجمین استان برگزار کننده همایش زکات است و امیدواریم خروجی این برنامه در جریان سازی و تبیین امر مهم زکات موثر باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، تصریح کرد: شورای زکات استان کرمان در سال گذشته علی رغم مشکلات خشکسالی، کرونا و و موانع اقتصادی نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش جذب زکات را داشته است.

عسکری نژاد بیان کرد: شفاف سازی و بیان خدماتی که در راستای کمک به محرومین از محل زکات انجام شده در دستور کار ماست و رشد ۵۰ درصدی جمع آوری زکات نشان دهنده تاثیر این فعالیت هاست.

وی خاطر نشان کرد: اینکه بتوانیم کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم، از توصیه های مقام معظم رهبری است و در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می کنیم با ترویج زکات از مستمندان دستگیری کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان؛ یادآور شد: ۳ هزار و ۲۹۹ عامل افتخاری و بیش از هزار مبلّغ در سطح استان با شورای زکات همکاری دارند، که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در سال ۱۴۰۰ به همت آنان در استان جمع‌ آوری شده است.

کرمان پنجمین استان به منظور برگزاری جشنواره زکات است

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور نیز در این همایش، ابراز داشت: فراهم سازی زمینه برگزاری همایش سالانه زکات را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید از توفیقات الهی دانست و بابت غفلت در امر زکات از خداوند طلب استغفار کرد.

حجت الاسلام محمد طه مهری با بیان اینکه برگزاری ۳۱ همایش زکات به منظور جریان سازی این فریضه الهی پیش بینی شده است، تصریح کرد: کرمان پنجمین استان به منظور برگزاری جشنواره زکات است.

وی ادامه داد: این جریان سازی مهم در حوزه پرداخت زکات تا پایان سال جاری هر هفته در کشور با حضور کارگزاران زکات در کشور برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور، به نقل از امام صادق (ع) اظهار داشت: اگر مردم ادای زکات را داشته باشند، نباید در جامعه اسلامی فقیر داشته باشیم و امیدواریم برگزاری اینگونه همایش ها به پر شدن سفره نیازمندان منتهی شود.

حجت الاسلام مهری، عنوان کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست در پنجمین دهه از عمر بابرکتش عده ای از افراد قوت روزانه خود را در سطل های زباله بیابند.

وی تاکید کرد: پرداخت زکات به عنوان جزئی از نظام اقتصادی می تواند در رفع فقر در جامعه موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ما با سه مسئله بسیار مهم در دنیای امروز مواجه هستیم که شامل استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: استقلال سیاسی را با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردیم و امروز نه وابسته به شرق و نه غرب هستیم.

وی اظهار داشت: مورد دیگر استقلال اقتصادی است که بسیار مهم و اولویت دارتر از استقلال سیاسی است.

وی ادامه داد: زیرا اگر در استقلال اقتصادی دچار مشکل بشویم ممکن است برای استقلال سیاسی ما مشکل ایجاد کند لذا مکلف هستیم در استقلال اقتصادی به صورت جدی وارد میدان جهاد و مبارزه شده و عملیات متناسب با آن را در عرصه های مختلف انجام دهیم.

پرداختن به موضوع زکات، به فرهنگ سازی عمیق و جدی نیاز دارد

امام جمعه کرمان در این همایش، گفت: مسئله مهم دیگر استقلال فرهنگی است که نفوذ و قدرت آن هم بر استقلال سیاسی و هم بر استقلال اقتصادی سایه می افکند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، ادامه داد: زمانی موضوع زکات مطرح می شود، در حوزه استقلال اقتصادی است اما راهبردی که می تواند زکات را عملیاتی کند، باید در اسقتلال فرهنگی دنبال کرد و نیاز به فرهنگ سازی عمیق و جدی دارد.

وی با بیان اینکه زکات از جمله مباحث اقتصادی است که در نگاه توحیدی، فقط اقتصادی نیست تاکید کرد: زکات در جمله عبادات احصا شده و در زکات قصد قربت شرط است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان، ابراز داشت در همه آیاتی که به نماز پرداخته شده، ارتباط شخص از نظر مالی در توجه به اطراف و همنوع خود در زکات جلوه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha