خدمات به زائرین اربعین در مسجد جمکران متمرکز شود

استاندار قم گفت: باید محور کارهای خدمات رسانی به زائرین مسجد مقدس جمکران باشد و هر چه بتوانیم در خدمات رسانی تمرکز را در یک نقطه خاص انجام دهیم، کارها را بهتر پیش می بریم؛ بضاعت استان به گونه ای نیست که ما کارها را در چند نقطه پراکنده کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از قم، سید محمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، بیان کرد: ما باید مقدورات و بضاعت مراکز خدماتی خود مانند جمکران را بسنجیم تا بر اساس امکانات، برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

وی افزود: باید محور کارهای خدمات رسانی به زائرین مسجد مقدس جمکران باشد و هر چه بتوانیم در خدمات رسانی تمرکز را در یک نقطه خاص انجام دهیم، کارها را بهتر پیش می بریم؛ بضاعت استان به گونه ای نیست که ما کارها را در چند نقطه پراکنده کنیم.

استاندار قم اضافه کرد: ما نباید منتظر این باشیم که چه اتفاقی قرار است رخ دهد؛ باید تمامی کارها تا کنون به صورت قطعی بسته می شد.

شاهچراغی یادآور شد: مسجد مقدس جمکران به دلایل متعدد بهترین نقطه برای خدمت رسانی به زوار اربعین است؛ این مسجد برای کارهای اربعین بضاعتی دارد و سازمان ها و دستگاه ها باید کسری های موجود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: مسئولین ستاد اربعین قم نباید به این کارگروه ها بسنده کنند و باید با حضور در میدان، از کاستی ها آگاه شوند؛ تمامی ملزومات خدماتی، زیرساختی، ترافیکی و امنیتی باید از امروز تامین شود؛ چرا که وقتی زائر می آید ما نمی توانیم در آن فشردگی کارها، آن طور که باید به رفع مشکلات بپردازیم.

استاندار قم اضافه کرد: شیوه تامین آذوقه با سال های قبل تفاوت پیدا کرده و دیگر خبری از ارز 4200 تومانی نیست و باید اقتضائات جدید برای تامین آذوقه در نظر گرفته شود.

شاهچراغی با بیان اینکه مسئولیت ترافیکی تردد در داخل شهر در ایام اربعین با نیروی انتظامی استان است، خاطرنشان کرد: 25 روز برای خدمت رسانی به زائران اربعین پیش بینی شده و نباید این حس به مسئولین مسجد جمکران دست بدهد که در زمینه خدمت رسانی به زوار تنها است؛ جلسات ستاد اربعین هم از این پس در مسجد برگزار شود.

وی در پایان عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مصلی برای اسکان زائرین اربعین در صورت نیاز باید انجام شود؛ تکایا و حسینیه ها هم به دلیل اینکه متولیان مخصوص خود را دارند، مانعی برای میزبانی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha