وضعیت نامطلوب فضای سبز و نگرانی مردم

عضو شورای اسلامی شهر بیرجندبا اشاره به وضعیت نامطلوب فضای سبز بیرجند و نگرانی همشهریان در این زمینه گفت: شعار شهردار مبنی بر تأمین در آمد پایدار محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، ویدا ناصری ظهر شنبه در بخشی از جلسه علنی شنبه شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: نامطلوب بودن فضای سبز شهر بیرجند، موضوعی است که سبب نگرانی شهروندان شده است و در هر محفلی درباره این موضوع بحث می‌شود.

به گفته وی در حالی که مدیران و کارشناسان شهرداری علت آن را نامساعد بودن آب بیرجند می‌دانند، کارشناسان شهری بی برنامگی در این زمینه را علت اصلی آن می‌دانند.

وی اضافه کرد: پیام‌های شهروندان به من حاکی از آن است که با وجود این که مردم فضای سبز داخل کوچه‌ها و منازل خود را به خوبی مدیریت می‌کنند اما فضای سبز شهر با مشکلاتی مواجه است.

این عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به قطع شدن ۱۰ تا ۱۵ درخت زبان گنجشک توسط شهرداری، وضعیت نامطلوب درخت‌های پارک آزادی و انتهای سجاد شهر، از شهردار پرسید آیا برنامه جامع و کاملی برای بهبود فضای سبز شهر بیرجند دارید یا خیر؟

به گفته وی با وجود سازمان باز یافت و کارخانه آسفالت شهرداری، شهردار به شعار خود برای ایجاد در آمد پایدار عمل نکرده است و مردم به دلیل این که شهرداری کاری نمی‌کند، از پرداخت عوارض خودداری می‌کنند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بیرجند هم اظهار کرد: تا پایان تیرماه بر اساس بررسی انجام شده، شهرداری هشت درصد از برنامه شهرداری عقب است.

عباس سروری گفت: این در حالی است که در این مدت در خصوص انتقال صنوف آلاینده و طرح اقدام ملی مسکن اقدامات خوبی انجام شده است لذا نباید در اجرای برنامه‌های شهرداری با عقب ماندگی مواجه شویم.

اقدام مؤثری برای پروژه‌های نیمه تمام شهری انجام نشده است

وی اضافه کرد: عوارض هم با مصوبه شورا حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت که نشانگر رشد خوبی در این زمینه است اما با این وجود اقدام مؤثری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری انجام نشده است.

وی تصریح کرد: هرچند پروژه پسماند بهمن سال گذشته افتتاح شد اما تاکنون نه تنها اتفاق خاصی در این باره نیفتاده است، بلکه پروژه بزرگی هم توسط شهرداری برای اجرا تعریف نشده و باید پروژه‌هایی هم که در هفته دولت در شمال شهر افتتاح می‌شود در سطح بالاتری باشد.

سروری با اشاره به این که انتظار داشتیم شهرداری حداقل یکی دو پروژه جدید را تعریف می‌کرد و برای آبرسانی بوستان الهیه هم از به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌شد.

به گفته وی در حالی که زیرساخت آب‌نمای بوستان الهیه آماده شد، به دلیل کمبود آب، با خاک پر شده است و سوال این است که اگر کمبود آب وجود دارد، چرا پایین‌تر از آن چمن کاشته شده است؟

وی با بیان این که با وجود تبلیغات شهرداری در شهر، خبری از ورود اتوبوس‌های جدید نیست، گفت: وقتی شهرداری به تذکرات اعضای کمیسیون عمران شورا درباره احتمال وقوع حادثه در فرهنگسرا توجه نکرد، دستگاه‌های نظارتی در این باره ورود کردند.

شهردار بیرجند با اشاره به این که باید اعضای شورا قبل از طرح موضوع‌های مورد نظر، سوال‌های خود را برای پاسخگویی مطرح می‌کردند، در پاسخ به سخنان یکی از اعضا که خواستار اجرای پروژه‌هایی مانند تقاطع غیر هم سطح شد، گفت: شما که چند دوره در شورا حضور داشته‌اید، چرا تاکنون پی گیر اجرای آنها نبوده‌اید.

مهدی بهترین با اشاره به این که ساخت فرهنگسرا هشت سال طول کشید، تصریح کرد: شهرداری در قالب بودجه مصوب شورا، ریل گذاری می‌کند. این در حالی است که شما بودجه ۲۵۰ میلیاردی عمرانی پیشنهادی شهرداری را، ۱۰۰ میلیارد تومان کم کردید.

به گفته وی در طول چهار ماه بودجه مصوب شما برای ۱۲ احداث آیلند ها تمام شد تا با انجام پروژه‌های کوچک مقیاس زندگی مردم تغییر کند. پروژه‌های بزرگ مانند باغ شهرداری و اراضی موسوی هم در حال انجام است.

در ادامه این جلسه بر اساس مکاتبه شهرداری با شورا، از افتتاح بوستان الهیه، آیلند الهیه، آیلند نماز، آیلند جوادیه، پیاده روهای جوادیه و صیاد شیرازی، آسفالت معابر و سرویس بهداشتی خیابان شهید منتظری به عنوان هفت پروژه شهرداری برای افتتاح در هفته دولت نام برده شد.

رضا حسنی صفت رئیس شورای اسلامی بیرجند هم با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به کشور، خواستار آن شد که اعضای شورا و رسانه‌ها از پروژه‌ها مورد نظر بازدید کنند تا در صورت تکمیل، در هفته دولت افتتاح شوند.

همچنین با هفت رأی اعضای شورا با تغییر نام میدان مادر به میدان موزه مخالفت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha