کاهش 17 درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید -19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی ده روز گذشته 17 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد پهلوان کاشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 410بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد 301 نفر است.

وی با بیان اینکه طی یک روز گذشته 92 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که 69 نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند تصریح کرد: روند کاهشی تعداد بیماران بستری و سرپایی تثبیت نشده و لازم است که عموم مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 106 بیمار مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند گفت: بر اساس بررسی های انجام شده افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا واکسیناسیون کامل ندارند، بیشترین حجم بیماران را در این بخش ها تشکیل می دهند.

دکتر پهلوان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 480 نفر به اورژانس بیمارستان ها و یا مراکز جامع سلامت منتخب کرونا مراجعه داشته اند تصریح کرد: تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند و عموم مردم در صورت ابتلا به علائم بیماری، ضمن تماس با سامانه 191 و دریافت راهنمایی های لازم به نزدیک ترین مرکز سطح یک و یا دو مراجعه کنند.

وی، تکمیل واکسیناسیون و یا دریافت دُز یادآور، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در کنترل همه گیری کرونا عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha