ناکامی سارقان خط لوله انتقال بنزین در سیرجان که منجر به فوت آنها شد

رئیس اورژانس شهرستان سیرجان گفت: در پی حفاری کانال زیرزمینی لوله انتقال بنزین در حوالی نجف شهر سیرجان، به قصد سرقت از آن، دو نفر در این حادثه جان باختند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نبی الله حیدرپور در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر استشمام بوی بنزین و گازگرفتگی در فز چهار نجف شهر، بلافاصله نیروهای آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه مستقر شدند.

وی با بیان این مطالب در ادامه افزود: طبق بررسی های کارشناسان، مشخص شد افرادی با حفر کانال زیرزمینی از داخل یک زمین محصور، در حال نزدیک شدن به خطوط لوله انتقال مواد نفتی و سوختی بودند، که با نشت مواد سوختی از لوله انتقال در زیرزمین دچار گازگرفتگی می شوند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان سیرجان تصریح کرد: متاسفانه جسد بی‌جان یک نفر شب گذشته و جسد فرد دیگر نیز صبح امروز کشف و به پزشک قانونی شهرستان تحویل شد.

مسئول امور فنی شهرداری نجف شهر نیز در این زمینه توضیح داد: این دو نفر با قصد سرقت بنزین از لوله انتقال به مخازن سیرجان، زمینی محصور را در بلوار آیت الله کاشانی نجف شهر به بهانه جمع آوری ضایعات اجاره کرده بودند.

مجتبی پورمحسنی، تصریح کرد: این افراد شب گذشته با هدف اجرای نقشه خود و سرقت بنزین حدود ۵۰ متر کانال زیرزمینی را حفر کرده بودند، تا به لوله بنزین دست یافتند اما گاز بنزین جان هر دو نفر را گرفت.

مسئول امور فنی شهرداری نجف شهر، گفت: شرکت خط لوله سیرجان صبح امروز همه موارد مربوط به ایمنی لازم را در این زمینه انجام داده است و هیچگونه نشتی نداریم.

پورمحسنی تصریح کرد: اما هنوز بوی بنزین محوطه بلوار یاد شده را گرفته است و منتظر هستیم از طریق مراجع ذیربط دستور پرکردن کانال زیرزمینی صادر و در این زمینه هم اقدام شود.

بنی اسد رئیس شرکت نفت سیرجان و متولی این خط لوله هم ابراز داشت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در این زمینه ایجاد نشده و نیروهای تعمیرات و نگهداری خطوط لوله با تجهیزات کامل در منطقه حضور دارند و مشغول نشت یابی و رفع مشکل لوله هستند، که به محض اتمام اقدامات ایمنی کانال حفره شده پر می شود.

محسن نیک ورز دادستان سیرجان نیز در این زمینه خاطر نشان کرد: تا این لحظه پرونده ای در این زمینه به دادسرا نرسیده است و در صورت تکمیل تحقیقات اظهار نظر قانونی می شود.

شایان ذکر است؛ به گفته مسئولان متولی نیروهای تعمیرات و نگهداری خطوط لوله از مرکز نفتی رفسنجان نیز با تجهیزات لازم به منطقه اعزام شده اند و با حضور در صحنه مشغول نشت یابی و رفع مشکل لوله هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha