برخورد قضایی با گروه هنجارشکنان در سیرجان

دادستان سیرجان گفت: در پی انتشار کلیپی مبنی بر هنجار شکنی کارکنان یک گروه اقتصادی بخش خصوصی در سیرجان در قالب یک جشن و به دلیل رعایت نکردن جوانب شرعی و قانونی کشور دستور پلمب تالار و طلافروشی مربوط به این گروه صادر و هنجارشکنان به دادسرا احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی قدیمی گفت: در پی انتشار کلیپی مبنی بر هنجار شکنی کارکنان یک گروه مربوط به بخش خصوصی در قالب یک جشن، دستورات قضایی لازم جهت پلمب تالار و طلافروشی مربوط به این گروه صادر شد.

وی تشریح این خبر تاکید کرد: با بیان اینکه با عوامل تهیه، انتشار و سفارش دهنده ویدیوی هنجارشکنانه با مضمون و محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی، مربوط به برگزاری مراسم جشن سالیانه این گروه اقتصادی برخورد خواهد شد.

دادستان سیرجان، افزود: پرونده قضایی در این خصوص به دلیل رعایت نکردن جوانب شرعی و قانونی کشور، توجه نکردن به ضوابط انتظامی و تهیه یک کلیپ هنجارشکنانه و انتشار آن در فضای مجازی تشکیل و دستور احضار متهمان و هنجار شکنان به دادسرا صادر شده است.

قدیمی؛ با بیان اینکه شهروندان و خانواده‌ های انقلابی اطمینان داشته باشند؛ که هیچگونه عمل هنجارشکنانه‌ ای بدون پاسخ قانونی باقی نمی‌ ماند، تاکید کرد: هر گونه اقدامی که موجب جریحه دار شدن عفت و اخلاق عمومی شود از خطوط قرمز دادسرا است و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی، بیان کرد: با توجه به مطالبات مستمر مردم و کاربران فضای مجازی و براساس وظایف دادسرا در موضوعات مقابله با مصادیق و اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه در فضای سایبری با بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های تخصصی در اختیار و توسعه اشراف سایبری، کمیته رصد فضای مجازی دادستانی سیرجان با پیش‌ بینی و برنامه‌ ریزی اجرای طرح‌ های خاص عملیاتی، ضمن پایش شبانه‌ روزی هر گونه فعالیت مجرمانه حول محورهای ترویج و اشاعه فحشا و موارد سوء اخلاقی، برخورد قانونی و بازدارنده با مجرمین را برحسب نوع جرائم ارتکابی در اولویت ماموریت‌ های خود قرار داده است.

دادستان سیرجان، تصریح کرد: مقابله با مقوله‌ های ضدفرهنگی؛ البته با راهکارهای فرهنگی امکان پذیر است؛ اما وقتی مساله به هنجار شکنی و مخدوش شدن قانون برسد دادسرا تکالیف قانونی خود را با اراده‌ ای قاطع و استوار انجام می‌دهد و انتظار داریم همه دستگاه‌ های موثر همراه و هم افزا باشند.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر، کلیپی در خصوص برگزاری جشن سالیانه یک گروه اقتصادی در بخش خصوصی در سیرجان در فضای مجازی منتشر شد، که برخی هنجارها در آن رعایت نشده بود و انتشار این کلیپ موجب آزردگی خاطر قشر ولایی و انقلابی این شهرستان شده است.

همچنین؛ طی هفته‌ های گذشته نیز بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ بسته تنباکو تاریخ مصرف گذشته متعلق به سال ۱۳۹۸ و بیش از ۱۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد از یکی از رستوران‌ های متعلق به این گروه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha