طرح " حامیم" حلقه های میانی حکمرانی در بعد دانشجویی است

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در زنجان گفت : طرح حامیم در واقع حلقه های میانی حکمرانی در بعد دانشجویی است ، مبنی بر اینکه دانشجویان اقشاری هستند که می‌توانند بین حاکمیت و مردم ارتباط ایجاد کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حجت‌الاسلام شامی ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه در متون دینی و قرآن کریم تأکید فراوانی بر علم و دانش شده است اظهارکرد: علم و دانش یکی از شاخصه ها و مؤلفه های مهم اسلام است که حد و حدود و مرزی در آن لحاظ نشده است ولی توصیه فراوانی شده است که هر مسلمانی به دنبال علم و دانش برود .

وی با بیان اینکه حکمت ،دانایی گمشده یک انسان مؤمن است افزود: دانشگاه ها مرکز تحصیل علم است و مسئله مهم این است که در کنار علم و دانش به مسائل اعتقادی و دینی نیز پرداخته و مورد توجه قرار می‌گیرد .

ریاست دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در زنجان با اشاره به تعبیر حضرت علی (ع) در خصوص علم بیان کرد : علم و دین به همدیگر وابسته هستند یعنی علم گرایی و دین باوری مکمل همدیگر و مثل دو بال برای انسان هستند که اگر علم و دین از هم جدا شوند موجب آتش می‌شود.

حجت‌الاسلام شامی تصریح کرد: علم بدون دین باوری و معنویت سر از قتل، کشتار و غارت و آن چیزی که در جهان مشاهده میکنیم علم بدون معنویت و بدون باورهای دینی،و دین نیز بدون آگاهی و معرفت سر از خرافات در می آورد.

وی ادامه داد: در ادیان شاهد انحرافات هستیم که ناشی از عدم معرفت ،علم و آگاهی است که دین داریو دین باوری در ذات انسان وجود دارد ،که اگر فطریات با عقل، منطق وعلم همراه نباشد امکان تحریف و انحراف شکل می‌گیرد که امروزه در تمامی ادیان این مسئله وجود دارد .

این مسئول با اشاره به هدف تشکیل دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: هدف این است که بین دوبال علم و دین تقارن ایجاد کند و در کنار تحصیل علم به تهذیب نفس و معرفت دینی هم بپردازد که بر این اساس و ایده دفاتر نمایندگی د دانشگاه ها تأسیس شد و موفق بوده است.

حجت‌الاسلام شامی افزود : رشد علمی که امروزه در جامعه شاهدیم نشان دهنده این مسئله است که دین باوری و اعتقاد در کنار علم و معرفت قرار گرفته است .

وی با اشاره به اجرای طرح حامیم بیان کرد : این طرح در واقع حلقه های میانی حکمرانی در بعد دانشجویی است ، مبنی بر اینکه دانشجویان اقشاری هستند که می‌توانند بین حاکمیت و مردم ارتباط ایجاد کنند و دیدگاه ها و برنامه های حاکمیتی حکمرانی موجود را بصورت عاملانه و علمی برای مخاطبان منتقل کنند .

ریاست دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در زنجان با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر که درگیر بیماری کرونا بودین ارتباط بین دانشگاه‌ و دانشجو وجود نداشت و به صورت مجازی بود افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بحث تعلیم و تعلل ،حضور استاد در کنار دانشجویان و ارتباط دانشجو با استاد است که تأثیر متقابلی دارد .

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه نهاد دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در کل کشور تصمیم بر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها گرفته است افزود : در این راستا این نهاد اهدافی همچون آشنایی دانشجویان با کمیت و کیفیت دانشگاه ها و ایجاد همدلی و همگرایی در بین فعالان فرهنگی دانشگاه را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۸ نفر از فعالان فرهنگی از تشکل های مختلف در دانشگاه ها در این طرح شرکت کرده اند افزود : امیدواریم خروجی این طرح برای ایجاد معرفت افزایی و همدلی در بین دانشجویان باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha