راه اندازی حوزه سرمایه گذاری دیجیتال در استان کرمان

معاون وزیر ارتباطات در دیدار با استاندار کرمان، گفت: آماده‌ ایم تا رویداد سرمایه‌ گذاری حوزه دیجیتال را در استان کرمان راه‌ اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل استانداری کرمان از لزوم توسعه زیرساخت‌ های ارتباطی استان و شبکه فیبر نوری نام برد و عنوان کرد: توسعه و تکمیل شبکه فیبر نوری یک ضرورت است تا در کنار آن بتوانیم برای دیگر برنامه‌ ها از جمله پایش تصویری بهره‌ برداری کنیم.


وی با اشاره به مشکل آنتن‌ دهی خطوط تلفن همراه در برخی از نقاط استان و روستاها، افزود: تجهیزات و زیرساخت‌ های ارتباطات باید تکمیل و به روز شوند و از ظرفیت و آمادگی ورود شرکت‌ های بزرگ در سرمایه‌ گذاری‌ های حوزه ارتباطات خبر داد.

رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات نیز در این دیدار اعلام کرد: آماده‌ ایم تا رویداد سرمایه‌ گذاری حوزه دیجیتال را در استان کرمان راه‌ اندازی کنیم.


وی، برقراری عدالت ارتباطی، توسعه فیبر نوری در جاده‌ ها، اینترنت روستاها و ارتقای خدمات در حوزه دولت الکترونیک را جزء اولویت‌ های وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.


حسین ساجدی‌ فر مدیر کل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این دیدار از لزوم راه‌ اندازی دیتاسنتر در استان نام برد.


وی، توجه به فناوری اطلاعات را به عنوان قدرت، ثروت، اشتغالزایی و توسعه پایدار، مزیت برای استان برشمرد.


به گفته جهانگیر اسدی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، در نیمه دوم سال گذشته ۳۶ سایت برای ۷۷ روستا و سال جاری ۸ سایت برای ۱۹ روستا در استان کرمان جهت ارتقای تکنولوژی و پوشش روستاها راه‌ اندازی شده است.


وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای ارتباط مکالمه و ۶۱ درصد روستاها دارای ارتباط اینترنت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha