مشکل کمبود سوخت شهرستان های شرقی استان در حال رفع شدن است

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان با اشاره به مشکل کمبود بنزین و تشکیل صف های طولانی در شرق و جنوب استان گفت: مشکل در توقف عرضه سوخت مربوط به چند جایگاه بوده که به علت افزایش مصرف در آنها حادث شده و پس از گزارش مسئولان محلی با فوریت، در حال رفع شدن است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید باقر نورالدینی گفت: مشکلی در تامین و انتقال سوخت وجود ندارد و به دنبال افزایش تقاضا در شرق و برخی مناطق جنوب استان، با تزریق سهمیه بیشتر از روند معمول برای این مناطق، به تقاضای شکل گرفته نیز پاسخ داده شده است.

وی افزود: مشکل در توقف عرضه سوخت در چند جایگاه بوده که به علت افزایش مصرف در آنها حادث شده و پس از گزارش مسئولان محلی با فوریت، برنامه‌ ریزی و بارگیری انجام شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از مجموع حدود ۳۴ جایگاه در شرق کرمان تنها چهار یا پنج مورد دچار مشکل شده بودند، که بارگیری و عرضه بنزین برای آنها انجام شده است.

نورالدینی تصریح کرد: مشکلی در تامین سوخت نداریم اما به علت افزایش مراجعان به برخی جایگاه ها، ظرفیت سوخت تعدادی از آنها تمام شده بود که تامین سوخت این جایگاه ها با اولویت اجرایی شده است.

وی درباره علت این افزایش مصرف معتقد است که؛ صرفنظر از برخی شایعات که ممکن است روی بعضی شهروندان تاثیر بگذارد احتمال دارد به علت قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه، بعضی شهروندان اقدام به برداشت از سهمیه خود کنند که همین نیز افزایش تقاضا را به دنبال دارد.

سرپرست فرمانداری بم نیز گفت: شرکت نفت بم، بنزین مورد نیاز شهرستان را خریداری کرده است و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین بارگیری شده و کمبود سوخت بنزین در این شهرستان نهایتا تا فردا مرتفع خواهد شد.

محمد برزنگ اظهار داشت: طی رایزنی های به عمل آمده با شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان کرمان و پیگیری های به عمل آمده بارگیری توسط ماشین های حمل سوخت انجام شده است و اولویت تزریق با جایگاه های سوختی است که بنزین تمام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: یک شایعه فاقد استناد در شرق استان کرمان طی یکی الی دو روز گذشته باعث افزایش مراجعه به جایگاه‌ های سوخت شده است، که با بارگیری و تزریق به‌ لحظه بنزین، مشکل در این منطقه رفع شده و روال کار به حالت عادی بازگشته است، اما گویا برخی دیگر نقاط نیز متاثر از این شایعه قرار گرفته‌ اند.

فرماندار بم، ادامه داد: مردم جیرفت، کهنوج و چند منطقه دیگر متاثر از شرایط شرق استان و برخی شایعات در منطقه، دیروز به جایگاه‌ های سوخت بیشتر از حد معمول مراجعه کرده اند و مراجعه زیادتر از حد معمول به جایگاه ها، خود به خود می‌ تواند به اتمام سریعتر مخازن جایگاه‌ های سوخت بینجامد، لذا شهروندان تنها خبرها را از مراجع و رسانه‌ های رسمی دریافت کنند.

محمد برزنگ، از پیگیری برای حل مشکل برخی از جایگاه‌ های بنزین خبر داد و گفت: به مردم اطمینان می‌ دهیم که این مشکل به زودی رفع خواهد شد. محموله سوخت بارگیری و به سمت بم ارسال شده و طبق آخرین پیگیری‌ ها سوخت به برخی از جایگاه‌ ها نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات باقی مانده نیز طی ساعت‌ های آتی نهایتا تا فردا به طور کامل رفع می‌ شود، خاطر نشان کرد: این مسئله موقتی و ناشی از افزایش تقاضا برای سوخت در روزهای انتهایی ماه جاری است.

مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی بم نیز گفت: از ساعت ۱۲ شب گذشته توزیع ۲۱۰ هزار لیتر فرآورده بنزین در جایگاه های سوخت بم آغاز شده است و این کار ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha