بیش از 2 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از احداث 2 هزار و 190 مسکن روستایی در یک سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، قاسم تنها ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در طول یک سال گذشته دو هزار و ۱۹۰ واحد مسکونی در روستایی در خراسان جنوبی احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه‌داد: شاخص مقاوم سازی در روستاهای خراسان جنوبی از ۵۲.۶ درصد به ۵۳.۸ درصد ارتقا یافته است.

تنها بیان کرد: در حوزه تسهیلات مسکن روستایی هم سه هزار و ۸۶۲ مورد تسهیلات به خراسان جنوبی ابلاغ شده است و در این راستا سه هزار و ۵۲۰ مورد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد دو هزار و ۶۰۴ مورد انعقاد قرارداد در بانک‌ها انجام داده، دو هزار و ۲۶۳ مورد شروع به کار کرده و هزار و ۶۷۳ مورد هم به اجرای سقف و اسکلت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۵۲ مورد در این بخش پایان کار اخذ کرده‌اند، گفت: در حوزه مسکن محرومان مقطع فعلی سهمیه اولیه ۵۰۰ تا بوده که با رایزنی‌ها به هزار و ۱۸۹ مورد رسیده است.

تنها اظهار کرد: در این حوزه تاکنون عملیات پی کنی ۸۱۷ واحد، اجرای فونداسیون ۸۱۱ واحد، اسکلت و دیوار چینی ۶۵۵ واحد و اجرای سقف و دیوار ۴۶۲ واحد و سفت کاری ۳۷۷ واجد به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۴۱ مورد اجرای طرح هادی از محل اعتبارات ملی و استانی داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات ملی ۹۲ درصد و تخصیص اعتبارات استانی حدود ۶۵ درصد بوده است، گفت: مجموع اعتباراتی که در سال گذشته برای اجرای طرح‌های هادی هزینه کردیم، ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است.

تنها اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۸۷ متر مربع سنگفرش، ۹۹۸ هزار و ۸۳۶ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۱۵ هزار و ۵۰۹ متر جدول‌گذاری داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۲۷۷ هزار متر مربع زمین در روستاها برای کارهای عمرانی تأمین کرده‌ایم، ادامه‌داد: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۸۳ جلد سند صادر کردیم که دو هزار و ۹۲۴ جلد روستایی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۳۶۲ واحد مسکن در شهر بیرجند و روستاهای حاشیه شهر و در شهرهای طبس و نهبندان و سربیشه و قاین و … ساخته شده است.

تنها اظهار کرد: در سال گذشته در بحث اقدام ملی مسکن دو هزار و ۷۴۱ مورد متقاضی نهایی شدند که دو هزار و ۹۲ مورد اجرای فونداسیون و ۹۴۷ واحد اجرای اسکلت نیز داشته‌ایم.

وی بیان‌کرد: در مورد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۳۲ هزار و ۷۱۸ مورد ثبت نام داشتیم که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۶۹ مورد تأیید نهایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین هفت هزار و ۳۶۷ متقاضی افتتاح حساب داشته و چهار هزار و ۷۷۳ مورد نیز مبلغ اولیه را واریز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha