افتتاح ساختمان کتابخانه شهدای مهد ادیبان اسحاق آباد

آئین افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی شهدای مهد ادیبان شهر اسحاق آباد شهرستان زبرخان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی و مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ آئین افتتاح ساختمان کتابخانه شهدای مهد ادیبان شهر اسحاق آباد شهرستان زبرخان با حضور مرتضی دهقانی محمدآبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی، امام جمعه شهر قدمگاه؛ محمد عین القضات، سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان و حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و جمعی از اصحاب رسانه و ساکنین شهر اسحاق آباد برگزار شد.

در ابتدا مرتضی دهقانی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: یکسال از استقرار دولت سیزدهم با حضور سید ابراهیم رئیسی گذشته است. بر اساس شعار دولت سیزدهم مبنی بر «ما می توانیم» ثابت کرده ایم با توجه به این نگاه و رویکرد می توانیم شاهد اتفاقات قابل توجه ای در کشور باشیم.


وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور منتخب بر شعار «دولت مردمی»، افزود: رویکرد نگاه مردمی یک نکته مهم برای مدیران و مسئولین در خصوص انجام کارهای خود دارد و آن این است که مردم فرصت خدمت رسانی را برای آنان فراهم ساخته اند و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.


دهقانی با تاکید بر انجام کارهای جهادی با رویکرد نگاه مردمی، اظهار داشت: امروز باید ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اصلی ترین دغدغه های فرهنگی مسئولین باشد . در واقع این وظیفه ما است که زمینه و بستر مناسب برای ایجاد انس با کتاب در مردم را فراهم سازیم.


وی تصریح کرد: و در این مسیر نباید تنها به احداث کتابخانه بسنده کرد بلکه باید برنامه ها و فعالیتهای مفید و موثر فرهنگی نیز اجرا شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت عزای اهل بیت(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: امروز تمام تلاش کتابخانه های عمومی صرفا در حوزه امانت کتاب و سالن مطالعه نیست و شاهد تبدیل شدن کتابخانه ها به فرهنگسراهای اجتماعی و دانشگاه های مردمی هستیم.


وی با اشاره به کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه عمومی در جهان اسلام، گفت: در دنیا تقریبا بالغ بر 1000 خدمت برای کتابخانه های عمومی تعریف شده است، بنابراین امروز باید تمام نیازهای اجتماعی مردم را در خدمات کتابخانه ای تعریف و آن را به مردم ارائه دهیم.


سبزیان با بیان اینکه در استان خراسان رضوی شتاب حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی وگسترش فضاهای کتابخانه ای قابل ملاحظه است، اظهار داشت: این موفقیت به واسطه همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی و در رأس آن نحوه و نگاه مدیریتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به دست آمده است.


وی با اشاره به احداث کتابخانه عمومی مهد ادیبان گفت: باید از این فرصت برای تبدیل شدن شهر اسحاق آباد به شهر کتابخوان و دوستدار کتاب نه تنها در استان بلکه در کشور استفاده کنیم. تلاش اداره کل کتابخانه های عمومی بر آن است، در هر منطقه ای از استان که فرصت احداث کتابخانه و ارائه خدمات کتابخانه ای است، ورود کنیم و امکان ارائه خدمات کتابخانه ای را فراهم سازیم.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با عنایت خداوند و همراهی مسئولین و کتابداران این کتابخانه به یک پاتوق فرهنگی مناسب به عنوان یک مجموعه خدمت رسان در دولت مردم در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه کتاب تبدیل شود.


وی با ذکر روایتی از حضرت محمد(ص)، گفت: «هر کس سنت حسنه ای را بنا کند، اجری برای او و کسانی است که به آن سنت عمل کند». امیدوارم فعالیت کسانی که در حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش می کند زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

گفتنی است، شهرستان زبرخان دارای 3 باب کتابخانه عمومی با اسامی شهید باتر شهر درود ، امام رضا(ع) شهر خرو و باقرالعلوم(ع) روستای باغشن است و چهارمین کتابخانه عمومی آن با نام شهدای مهد ادیبان شهر اسحاق آباد شهرستان زبرخان در زیربنای 218 مترمربع توسط هیأت امنا مسجد جامع شهر اسحاق آباد به مدت 15 سال به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار و با صرف هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال به همت ادراه کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تعمیر، تجهیز و شاداب سازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha