۲۸ واحد آموزش به بیمار در مراکز درمانی سراسر کشور راه اندازی شده است

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح برنامه های هفته دولت به این استان سفر کرده بود، از راه اندازی ۲۸ واحد آموزش به بیمار در مراکز درمانی کشور به صورت پایلوت خبر داد. و گفت: با راه اندازی این واحد ها می توان نقصان هایی که بعد از درمان بیماران وجود دارد رفع شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، دکتر عباس عبادی در مراسم افتتاح واحد آموزش به بیمار مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان، گفت: با راه اندازی این واحد ها می توان نقصان هایی که بعد از درمان بیماران وجود دارد رفع شود.

وی افزود: ما اگر نگاه تک حرفه ای داشته باشیم، خودخواهانه است، اما اگر در آن اخلاص و خدامحوری و مردم محوری و نگاه مدبرانه باشد، با استفاده از منابع موجود می توان به مردم خدمت کرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، با ابراز تأسف از گسست میان حوزه بهداشت با درمان تصریح کرد: حوزه بهداشت از این حیث که پیشگیری کنیم تا مردم با اصلاح سبک زندگی دچار مشکل نشوند دچار نقصان است که علت عمده آن مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت است.

دکتر عبادی، نقصان بخش درمان را مربوط به حوزه توان بخشی دانست بویژه توانبخشی سریع و کاهش دهنده عوارض دانست و ادامه داد: دومین نقیصه مربوط به بیمار بعد از ترخیص است که بخصوص بیماران مزمن بعد از ترخیص رها می شدند، گرچه آموزش های پراکنده انجام می شد اما بیمار با دنیایی از سؤالات می ماند.

وی با بیان اینکه طرح «واحد پرستاری آموزش به بیمار» این گسست را تا حد زیادی می تواند کاهش بدهد؛ افزود: این واحد سال گذشته در ۲۸ مرکز در کشور پایلوت شد و بیمار تا یک ماه پس از ترخیص پایش می شود.

 ۲۸ واحد آموزش به بیمار در سراسر کشور راه اندازی شده است

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان نیز گفت:چهار بخش آی سی یو در این بیمارستان وجود دارد که بیماران آن بیشتر ترومایی هستند و نیاز به آموزش های بعد از ترخیص دارند.

دکتر امیر رضا صادقی فر با تاکید بر اهمیت توجه به بیماران" پست آی سی یو" افزود : در این بیمارستان مرکز بیماران مبتلا به سرطان هم وجود دارد و سرطان های شایع نیز مد نظر هستند و آنان را هم در فرایند آموزش به بیمار قرار دادیم.

با اشاره به واحد آموزش به بیمار گفت: این آموزش ها از قبل هم وجود داشته، لذا برنامه های قبلی بازبینی و کامل تر شده و شامل فیلم های آموزشی، گروه های بر بالین بیمار و مرکز بازتوانی است و این باعث شده رضایتمندی قابل قبولی داشته باشیم.

دکتر پیام خزائلی قائم مقام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور ستادی نیز در این مراسم، گفت: در طرح های جذب نیروهای پرستاری، دانشگاه هایی که بیشتر نیاز دارند؛ مورد توجه قرار گیرند تا امکان خدمت رسانی بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha