افتتاح سامانه ثبت گزارشات حریق و حوادث ایستگاه‌ های آتش‌ نشانی کرمان

شهردار کرمان، از افتتاح سامانه ثبت گزارشات حریق، حوادث و ارتباط شبکه‌ ای ایستگاه های ده‌ گانه آتش‌ نشانی شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شعرباف در آئین افتتاحیه که در محل ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌ نشانی کرمان برگزار شد، گفت: هنوز در زیر ساخت‌ های حوزۀ آتش‌ نشانی مشکلات جدی داریم، برخی از این مشکلات باید از طریق شهرداری مرکز و بعضی هم از طریق اعتبارات استانی تعیین‌ تکلیف و حل شود.

وی با بیان اینکه پیگیر تهیه و به‌ روزرسانی امکانات و برخی تجهیزات فردی و ماشین‌ آلات آتش‌ نشانی هستیم، افزود: البته بخشی از درخواست‌ های این سازمان نظیر استفادۀ کامل از ارتباطات بدون سیم برای زمان عملیات، تأمین شده، اما این آغاز راه است.

شهردار کرمان، بهره‌برداری از سامانه ثبت گزارشات حریق و حوادث آتش‌ نشانی شهرداری کرمان را اتفاقی قابل توجه دانست و گفت: وقتی از شهر الکترونیک نام می‌ بریم، ذهن بیشتر شهروندان به سمت استفاده از روش‌ های پیشرفته نرم‌ افزاری‌ در حوزه شهرسازی می‌ رود و کمتر کسی تصور می‌ کند حوزه فناوری و نرم‌ افزاری بتواند در پسماند و آتش‌ نشانی، یا حوزه مدیریت بحران و فضای سبز ورود کند.

شعرباف تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب امروز این است که در هر حوزه کاری با هر ساختمان فرضی، یک فرایند ساده، کوچک و کم‌ هزینه نرم‌ افزاری و مبتنی بر IT می‌ تواند راه‌ اندازی شود که موجب کاهش هزینه‌ ها و بروکراسی می‌ شود و در عین حال، رضایت مردم را جلب می‌ کند.

وی تأکید کرد: البته باید دقت کرد که نرم‌ افزار مورد نظر، جامع و با موضوع عملیات‌ مرتبط باشد و مسیریابی و سرعت کار را در عملیات‌ ها افزایش دهد.

شهردار کرمان، به همکاران خود در حوزه برنامه‌ ریزی سازمان آتش‌ نشانی توصیه کرد: بر روی نرم‌ افزارها به‌ شکل تجربی کار، مطالعه و نتایج را تحلیل کنند.

شعرباف اضافه کرد: اگر فقط این سامانه جایگزین فرم کاغذی شود، اما نتیجه و آنالیز درستی ندهد، ما را به هدف غایی خود نمی‌ رساند.،

وی از فرم‌های کاغذی طراحی‌ شده که در آن، محل حریق، گزارش می‌شده، به‌ عنوان یک تجربه خوب نام برد و عنوان کرد: از این به‌ بعد هم باید پردازش ها به‌ صورت آنلاین انجام شود تا در نهایت، بتوانیم نقشه کل را بررسی کنیم و بدانیم که مثلاً در یک ماه، بیشتر عملیات‌ ها، در کدام منطقه و ناحیه از شهر بوده است.

شهردار کرمان، خاطر نشان کرد: این داده‌ ها باعث می‌ شود آرام‌ آرام پی‌ ببریم کدام یک از مناطق شهر، حادثه‌ خیزی بیشتری دارد که برای احداث یا استقرار ایستگاه های آتش‌ نشانی و موارد مشابه، کمک زیادی می‌ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha