معاون استاندار خراسان جنوبی: توسعه تعاونی‌های خراسان جنوبی نیازمند برنامه مدون است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای توسعه تعاونی‌های استان و رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون در ظرفیت اقتصاد ملی کشور، باید برنامه مدون در استان تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد اشرفی ظهر امروز در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان افزود: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر سه پایه دولتی، خصوصی و تعاونی دیده شده است.

وی اظهار داشت: سهم بخش تعاون آنچه اکنون وجود دارد، نیست و نیاز به تحرک و پویایی خیلی بیشتر از این و در خور و شان تعاونگران دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاون ۲۵ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: در سطح کشور افق‌هایی برای توسعه تعاون دیده شده که باید در سطح استانی نیز با هدف توسعه بخش تعاون، در قالب بومی تعریف کنید.

وی افزود: چشم‌اندازهایی که در سطح کشور در حوزه تعاون دیده شده شاید در افق یک دهه یا بیشتر دیده شما اما در خراسان‌ جنوبی می‌توان برنامه پنج‌ساله تدوین کرد.

اشرفی با اشاره به برخی تعاونی‌های موفق در استان، بیان کرد: مستندسازی از رموز موفقیت تعاونی‌های استان برای الگو گرفتن سایر تعاونی‌ها از آنها، دارای اهمیت زیادی است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: از مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم گزارشی در خصوص تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها، تعاونی‌های در صف انتظار و دارای مشکل ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر جایی نیاز به گره‌گشایی یا هم‌افزایی در سطح استان باشم همکاری می‌کنیم تا شرمنده قشر تعاونی‌ها نشویم.

وی بیان کرد: تجربیات موفق تعاونی‌ها برتر استان در قالب نشریه مستندسازی شود، تعاونی‌ها زنجیره وار هستند و باید با کمک و هم‌افزایی در کنار هم دیده شوند.

اشرفی با بیان اینکه باید از محصولات تولیدی تعاونی‌های استان در داخل استفاده شود، اظهار داشت: در حوزه اداری و اقتصادی هر آنچه لازم باشد در اختیار بخش تعاون قرار بگیرد تا گره‌گشایی کنیم.

وی ادامه داد: در سطح ملی نیز اگر نیاز به مکاتبه باشد پیگیر امورات مربوط به تعاونی‌ها هستیم، تعاونی‌ها از باب اداری استان دغدغه نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همانطور که یکی از مصوبات شورای اداری و برنامه‌ریزی استان هم بود، باید ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت داخل استفاده کنند، به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی تاکید شده در صورت استفاده نکردن از این خدمات، محدودیت‌هایی برای دستگاه لحاظ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha