۹۳ شیء تاریخی از طریق فضای مجازی در کرمان کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از کشف ۹۳ قلم شیء تاریخی از طریق فضای مجازی طی سه ماه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ سید علی حسینی اظهار کرد: به دنبال کشف این اشیا که قدمت آنها به دوره‌ های مختلف تاریخی همچون پیش از تاریخ، اسلامی و معاصر بر می‌ گردد ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه خرید و فروش اشیای تاریخی در فضای مجازی ممنوع است، افزود: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی با هوشیاری کامل و به صورت شبانه‌ روزی سایت‌ ها و صفحه‌ هایی که قصد این گونه تخلفات را داشته باشند، رصد کرده و با مشاهده هر نوع فعالیتی، سایت مورد نظر فیلتر و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان همچنین از دستگیری ۲ نفر به اتهام حمل فلزیاب در جاده سیریز – زرند خبر داد و گفت: حمل فلزیاب بدون مجوز از اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی نیز یک نوع تخلف محسوب می‌ شود.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته ۶ قلم شی تاریخی از طریق فرهنگ‌ سازی و جلب مشارکت‌ های اجتماعی به دست آمده است که دارای قدمت بالایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha