۳۶ زندانی جرائم غیر عمد در شهربابک به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۳۶ مددجوی زندانی جرائم غیر عمد با تلاش اعضا، دبیران و شوراهای حل اختلاف این شهرستان در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع مددجویان زندان شهربابک شرایط موجود زندان های استان را مطلوب دانست و افزود: با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های مدیرکل و مددکاران زندان های استان کرمان اظهار داشت: روسا و مددکاران زندان ها با انگیزه و تلاش فراوان، مسائل مددجویان زندان ها را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امکاناتی که امروز در زندان ها وجود دارد، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ افزود: زندانیان در حال حاضر در زندان‌ ها در حال حرفه آموزی، مسائل فرهنگی، آموزه های قرآنی و غیره هستند و بیشتر کار فرهنگی در زندان های کشور ما وجود دارد.

وی افزود: در مقایسه فضای زندان های جمهوری اسلامی با کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر که شعارهای پر رنگ و لعابی می دهند، مشخص می شود که در کشور وضعیت به شکلی که آنها ترسیم می کنند نیست و در کشور، زندانی به معنایی که آنها مدنظر دارند، نداریم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد: تمامی موضوعاتی که از سوی دشمنان مطرح می شود، همین گونه است و جای تاسف دارد که عده ای نیز فریب این دروغ ها را می خورند و دست به تحرکاتی می زنند و جامعه را دچار اغتشاش و ناامنی می کنند.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: افرادی که فریب شعارها و دروغ های دشمنان را می خورند باید فکر و تامل کنند و بدانند که اعتماد کردن به دشمن و پشت کردن به مردم و نظام اسلامی چه نتیجه ای به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: انسان زمانی که با عقلانیت مسائل را تجزیه و تحلیل کند متوجه می شود که دشمن تا چه میزان نسبت به نظام اسلامی معاند است و چه میزان با این نظام دشمنی دارد؛ دشمن با بمباران فکری تلاش می کند مردم و جوانان را از واقعیت ها دور بدارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسئولان از بطن مردم هستند و همواره برای خدمت صادقانه به آحاد ملت تلاش می کنند، افزود: باید همواره دشمن را بشناسیم و بدانیم که دشمن، همیشه دشمن است و خیرخواه مردم نیست.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: با فاصله گرفتن از زندگی دینی و اسلامی با مشکلاتی مواجه می شویم و کسی نباید به خود اجازه دهد که امنیت جامعه را مخدوش یا به مال و ناموس مردم تعرض کند.

وی ابراز داشت: در ارفاقاتی که نسبت به مددجویان زندان ها اعمال می کنیم، رفتار مددجویان در زندان ها مورد بررسی قرار می گیرد و افرادی که فاقد سابقه کیفری هستند و برای اولین بار وارد زندان می شوند و اظهار ندامت می کنند، از ارفاقات حداکثری برخوردار می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ خاطر نشان کرد: با تلاش و همت اعضا، دبیران و صلح‌ یاران شوراهای حل اختلاف در ۶ ماه اول امسال ۳۶ مددجو از زندان شهربابک آزاد شدند./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha