افتتاح واحد بومگردی "گلنار دخت" در ماهان کرمان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از افتتاح یک واحد اقامتگاه بومگردی به نام گلنار دخت در روستای لنگر واقع در بخش ماهان به‌ مناسبت هفته گردشگری، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به هفته گردشگری، گفت: به‌ مناسبت هفته گردشگری، اقامتگاه بومگردی گلناردخت لنگر واقع در بخش ماهان با حجم سرمایه‌ گذاری ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این اقامتگاه با زیربنای یکهزار و ۲۰۰ متر مربع برای ۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: پیشنهاد ارائه تسهیلات برای توسعه و تجهیز این اقامتگاه به سرمایه‌ گذار این واحد اقامتی داده شده است که به‌ زودی انجام می‌ شود.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با بیان اینکه این اقامتگاه اولین واحد اقامتی در روستای لنگر است، تصریح کرد: شهرستان کرمان در حال حاضر دارای ۷۴ اقامتگاه بومگردی بوده که میزبان گردشگران است.

فعالی با اشاره به اینکه ۳۳۵ واحد بومگردی در سطح استان کرمان وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون ۵۷ نفر درخواست راه‌ اندازی اقامتگاه داده‌ اند و برای ۲۰ نفر دیگر نیز موافقت اصولی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در زمینه اعطای تسهیلات را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha