چتر حمایتی کمیته امداد استان کرمان بر سر ۱۲۰ خانوار نیازمند

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، با بیان اینکه ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، گفت:حدود ۱۱۸ هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری بگیر هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، در دیدار با محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان؛ ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این نهاد در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ گفت: کمیته امداد مانند یک دولت کوچک در تمامی زمینه ها فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، افزود: حدود ۱۱۸ هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری بگیر هستند و طی شش ماهه امسال ۵۷۰ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به این خانواده ها مستمری پرداخت شده است.

صرف هزینه ۲۵ میلیارد تومانی جهت خرید جهیزیه مددجویان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، از هزینه کرد ۲۵ میلیارد تومان برای خرید ۱۲۹۰ سری جهیزیه برای زوج های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز طی این مدت برای تامین لوازم ضروری منزل ۳ هزار و ۷۴۴ خانوار هزینه شده است.

عسکری نژاد همچنین از هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اسکان موقت مددجویان و محرومانی که برای درمان و سایر امور به استان کرمان مسافرت کرده بودند توسط این نهاد در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

پرداخت ۵۶ میلیارد تومان وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان

وی، در ادامه از پرداخت ۵۶ میلیارد تومان وام ضروری تا سقف ۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت برای کارگشایی و رفع مشکلات مددجویان و محرومان در شش ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان نیز بابت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت توسط این نهاد طی این مدت پرداخت شده است.

پرداخت حق بیمه بیش از ۳ هزار زن سرپرست خانوار

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان، ادامه داد: بیش از ۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان هم اکنون حق بیمه تامین اجتماعی آن ها توسط این نهاد پرداخت می شود و سال گذشته ۴۰۰ زن سرپرست خانوار که حق بیمه تامین اجتماعی آن ها توسط این نهاد پرداخت شده بود بازنشست و مستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند.

هزینه کرد بیش از ۸ میلیارد تومان در زمینه امنیت غذایی و بهداشتی


عسکری نژاد از هزینه کرد ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در زمینه امنیت غذایی مددجویان و ارتقاء شاخص های بهداشتی خانواده های تحت حمایت طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه عمده کار این نهاد توانمندسازی مددجویان و محرومان است گفت: کاهش فقر و محرومیت را در قالب توانمندسازی مددجویان و محرومان دنبال می کنیم.

400 میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان کرمانی هزینه شده است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان، اظهار داشت: رسالتی که در افق سال ۱۴۰۴ به عنوان یک بال حمایتی دولت در بحث اقتصاد مقاومتی داریم تا کمک کنیم و همراه دولت باشیم و محرومیت زدایی به مصداق واقعی داشته باشیم تا خانواده ها بتوانند روی پای خود بایستند خدمات خوبی ارائه شده است که عمده آن در بحث اشتغال بوده است.

ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی

عسکری نژاد، از اختصاص ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ و ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: ۴۰۲ میلیارد تومان از این تسهیلات تاکنون برای اشتغال ۴ هزار و ۷۹۸ خانوار تحت حمایت جذب شده و خوشبختانه تاکنون ۸ هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان جهت پایدار سازی طرح های اشتغال


وی، همچنین از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای پایدار سازی طرح های اشتغال در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: این اعتبار به منظور حمایت و پشتیبانی از طرح های اشتغال اختصاص داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان، بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آموزش کسب کار مددجویان این سازمان در شش ماهه نخست امسال هزینه شده است.

هزینه کرد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جهت تعمیر مسکن مددجویان

عسکری نژاد در ادامه از هزینه کرد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مسکن مددجویان و ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان در استان طی این مدت هزینه شده است.

وی به راه اندازی سامانه امداد هوشمند در راستای تحقق دولت الکترونیک اشاره و بیان کرد: با راه اندازی این سامانه عمده خدمات این نهاد به صورت الکترونیکی ارائه می شود که این اقدام باعث کاهش نیروی انسانی و سرعت عمل در کار شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان، به بحث مشارکت های مردمی این نهاد اشاره و خاطر نشان کرد: قسمت عمده اعتبارات این نهاد از محل کمک های مردمی و خیرین است و طی شش ماهه امسال حامیان طرح اکرام و خیران بیش از ۷۳ میلیارد تومان در حوزه اکرام ایتام و محسنین به فرزندان ایتام و خانواده های نیازمند کمک کرده اند.

ثبت بیش از ۸ هزار درخواست مردمی در سفر رئیس جمهور

عسکری نژاد، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان ۸ هزار و ۴۴ درخواست به کمیته امداد استان ارائه شد که ۶ هزار و ۵۳۴ مورد از درخواست های مردمی شناسایی و ثبت و اقدامات اولیه انجام شده و درخواست ۲ هزار و ۶۲۲ نفر از مراجعین نیز بررسی شده است.

وی در ادامه به همراهی و همکاری خوب استانداری کرمان در اشتغال و توانمندسازی مددجویان و محرومان اشاره و بیان کرد: در حوزه عمران و ساخت مسکن مددجویان نیاز به همراهی و همکاری مسئولان مربوطه داریم.

راه اندازی مرکز نیکوکاری بشری


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان، در خاتمه به راه اندازی مرکز نیکوکاری بشری به منظور حمایت از زوج های نابارور و خانواده های پر نوزاد اشاره کرد و گفت: برای حمایت از این خانواده‌ ها نیازمند حمایت خیران و مسئولان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha