ایجاد بیش از هزار شغل در خراسان جنوبی

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال برای هزار و ۱۰۰ نفر در یک‌سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، اکبرنیا مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شعار سال و لزوم پیگیری موضوع مهم اشتغال و کارآفرینی، از ابتدای سال تا کنون بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در استان با حمایت‌ صندوق کارآفرینی امید شاغل شدند.

وی افزود: این تعداد اشتغال با پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۳۲ طرح اشتغالزایی ایجاد شده است.

اکبرنیا با بیان اینکه ۷۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی امسال به روستائیان و عشایر پرداخت شده است افزود: بیشترین طرح‌های اشتغالزایی در نیمه نخست امسال مربوط به بخش خدمات و پس از آن صنعت و کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: در نیمه نخست پارسال تنها ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در خراسان جنوبی پرداخت شد.

وی در ادامه بیان داشت: سقف تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی ۴ میلیارد تومان است که با بازپرداخت ۷۲ ماهه و کارمزد ۱۰ تا ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: در نیمه نخست امسال همچنین ۶۴۵ میلیون تومان تسهیلات ضروری و رفاهی به ۴۶ پرونده ارجاعی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی، بنیاد برکت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha