زنگ حقوق در مدارس شهرستان راور نواخته شد

رئیس دادگستری شهرستان راور، گفت: طرح «زنگ حقوق در مدارس» با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش‌ آموزان، اولیاء و مربیان در حال پیگیری و اجرا است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مسلم کاربخش ضمن تدریس آموزش حقوق جزا و جرم شناسی در جمع دانش‌آموزان، گفت: نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌ العالی) و تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم که نشان از اهمیت و حساسیت موضوع دارد، باید اقداماتی مؤثر و عملی برای پیشگیری و کاهش جرائم در جامعه صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح زنگ حقوق در مدرسه راهی برای افزایش دانش حقوقی است، تصریح کرد: آشنایی دانش‌ آموزان با موضوعات حقوقی از سنین پایین باعث نهادینه شدن این آموزش در اذهان دانش‌ آموزان شده تا در بزرگسالی، نتایج آن در اجرای بهتر قوانین دیده شود و طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به جامعه هدف این طرح در حال اجرا است.

رئیس دادگستری راور در خاتمه بیان کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه افزایش دانش حقوقی شهروندان است؛ زیرا نداشتن آگاهی عمومی از مسائل حقوقی، باعث افزایش جرائم و آسیب‌ های اجتماعی و ورود پرونده‌ های متعدد به دادگستری می‌ شود.

دادستان عمومی و انقلاب راور نیز ضمن تدریس فواید آموزش حقوق و جرائم رایانه‌ ای در جمع دانش‌ آموزان گفت: طرح زنگ حقوق در مدارس، یکی از بهترین اقداماتی است که می‌ تواند برای پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود و آشنایی دانش‌ آموزان و اولیای آن‌ ها با موضوعات حقوقی، نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

مجتبی استوارزاده، افزود: در جامعه امروز ثابت شده است که آموزش می‌ تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسزایی ایفا کند و از این رو می‌ توان آموزش و آشنایی دانش‌ آموزان در مدارس با انواع جرم، مجازات و راه‌ های پیشگیری از جرائم را بسیار تأثیرگذار دانست.

وی اظهار کرد: طرح زنگ حقوق در مدارس در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش‌ آموزان، اولیا و مربیان، در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تدوین و بهمن ماه ۱۴۰۰ در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور تصویب شد و برای اولین بار در کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در مدارس شهرستان راور نواخته و به اجرا در آمد.

شایان ذکر است؛ صبح امروز ۲۳ مهر ماه, با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، معاون فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌ راور، با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش‌ آموزان، اولیاء و مربیان، "زنگ حقوق" در مدرسه شهید صدوقی در شهرستان راور نواخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha