کد خبر: 188840
۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کاهش ۲۰ درصدی مصرف در پایتخت ضروری است

تهران در مهرماه امسال سهمی از بارش‌ها نداشت، در حالی‌که این میزان در متوسط بلند مدت 7.3 میلی‌متر بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت نیرو، نمودارهای مرکز کنترل آب تهران نشان می‌دهد میزان مصرف آب چندان تفاوتی با روزهای گذشته نداشته است و کاهش محسوسی را نشان نمی‌دهد.

در هفته پایانی مهرماه مصرف لحظه‌ای آب تهران به 42 هزار لیتر در ثانیه نیز رسید که این رقم برای این روزهای پاییزی چشمگیر است.

پایداری گرما در مهرماه و تداوم مصرف بالای آب در تهران روند کاهش ذخایر مخازن را پی داشته است؛ به گونه‌ای که طی روزهای منتهی به آبان ماه حجم آب مخازن سطح شهر تهران روزانه حدود 600 هزار متر مکعب نسبت به شرایط نرمال کسری داشته است؛ این موضوعی است که علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی تامین آب نیازمند مشارکت و همیاری جدی پایتخت‌نشینان است.

در آخرین روز مهرماه ذخیره سدهای تامین کننده آب این کلان‌شهر به 350 میلیون متر مکعب رسیده و این میزان ذخیره، در صورت تداوم روند مصرف کنونی ممکن است مشکلات و تنگناهایی را برای تامین پایدار آب به وجود آورد.

تهران برای سومین سال متوالی با تنش آبی و خشکسالی مواجه شده و برای عبور از این شرایط دشوار لازم است تا شهروندان با مدیریت مصرف علاوه بر پرهیز از انجام کارهای غیرضروری، دست‌کم 20درصد از مصارف روزانه خود را کاهش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha