ماهان به محور انرژی کشور تبدیل خواهد شد

مدیر عامل بانک کلی ایران در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌ های تجدیدپذیر در ماهان کرمان، با بیان اینکه ایجاد شهرک فتوولتائیک یک آرزو در ایران است، گفت: با افتتاح این طرح، ماهان کرمان به محور انرژی کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا فرزین، در آیین آغازین عملیات اجرایی احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌ های تجدیدپذیر ایران در ماهان کرمان، گفت: این طرح محور انرژی خورشیدی برای تولید پنل، نیروگاه و تجهیزات خورشیدی در کشور است.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک فتوولتائیک در کشور یک آرزو است، افزود: با افتتاح این طرح بزرگ، ماهان کرمان به محور انرژی کشور تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل بانک ملی، با اشاره به اینکه باید وابستگی به انرژی فسیلی در کشور کمتر شود، تصریح کرد: ما بزرگترین مصرف کننده انرژی فسیلی هستیم که آلودگی و هزینه زیادی ایجاد می‌کند.

فرزین، یادآور شد: در برنامه ششم اهداف کاهش انرژی فسیلی محقق نشده است و باید سرعت خود را در جایگزینی انرژی‌ های پاک در کشور بیشتر کنیم.

وی عنوان کرد: این بدان معنی است؛ که ایران بزرگترین مصرف کننده انرژی است و در برنامه ششم توسعه کشور قرار بود ۵ درصد از انرژی کشور را در زمینه انرژی‌ های تجدید پذیر تولید کنیم، اما در پایان این برنامه تنها یک درص محقق شده است و ما در این زمینه عقب هستیم و باید با سرعت بیشتری به سمت تولید انرژی‌ های تجدیدپذیر برویم.

مدیر عامل بانک ملی، ادامه داد: خوشحال هستیم این طرح در شهر و منطقه خوبی با مزایای مناسب ایجاد می‌ شود و امید داریم با کمک مسئولان استان کرمان به مرحله تولید محصول برسیم و طرح‌ های توسعه‌ ای هم در کنار آن اجرا شود.

فرزین، بیان کرد: این طرح با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی و همکاری بانک ملی انجام می‌ شود و در طرح توسعه خود به ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید، که این مهم منجر به توسعه دانش‌ بنیان در استان کرمان می‌ شود.

وی اظهار کرد: شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌ های تجدیدپذیر ایران با سرمایه اولیه ۱۶ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی و مشارکت بانک ملی در زمینی به مساحت ۲۷۰ هزار مترمربع در شهر ماهان احداث خواهد شد و ظرفیت تولید ۳ هزار مگاوات سلول و پنل خورشیدی را دارد.

مدیر عامل بانک ملی در ادامه سخنانش در مورد نظام بانکی و بنگاه ها توضیح داد: ما از ابتدای دولت جدید قول‌ های مشخصی در نظام بانکی داده‌ ایم و تعهد اولیه نظام بانکی این بود، که تنها به خلق بنگاه کمک کنیم و در اداره بنگاه دخالتی نداشته باشیم

فرزین با اشاره به اینکه ما از اداره بنگاه ها در حال خارج شدن هستیم، خاطر نشان کرد: این تعهد ما با دولت و مقام معظم رهبری است، تاکنون بر روی هشت شرکت کار کردیم، که از اداره چهار شرکت خارج شده‌ ایم و سه شرکت را بورسی کرده‌ایم و در آستانه واگذاری یک شرکت دیگر خودمان در بورس هستیم و قصد نداریم در هیچ بنگاهی باقی بمانیم و وظیفه مان را به عنوان خلق بنگاه‌ از یاد نبرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha